به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مازیار حسینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه شهید زینالدین حدفاصل پل شهید قائمی تا سه راه آزمایش که حدود ۵ کیلومتر است در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: افرادی که از جاده هراز وارد تهران میشوند در اولین ورودی تهران به نام بزرگراه شهید بابایی قرار میگیرند. بین بزرگراههای بسیج و شهید بابایی این ورودی به عنوان ورودی جدید شهر تهران در حال احداث است.
وی با بیان اینکه یک قوس شعاعی مابین منتهیالیه شرقی و غربی تهران با محوریت بزرگراه همت و طرفین آن بزرگراههای شهید خرازی و زینالدین متصل میشود، اظهار داشت: سال گذشته حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا پل شهید قائمی از بزرگراه شهید زینالدین به طول ۷. ۵ کیلومتر افتتاح شد و امسال پرونده این پروژه بسته میشود.
حسینی افزود: پروژه شهید زینالدین از سال ۸۷ شروع شده و ین پروژه تا قبل از بزرگراه امام علی (ع) رکوردار بیشترین معارض ملکی بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر که حدود ۱۵ کیلومتر مسیر در این تکه از بزرگراه شهید زینالدین پایان شهریور ماه افتتاح میشود، گفت: از این ۱۵ کیلومتر تقریبا پنج کیلومتر طول مسیرهای تندرو، ۷. ۵ کیلومتر مسیر کندرو و ۲. ۵ کیلومتر راههای دسترسی است.
حسینی با اشاره به ساخت پل وفادار در این پروژه اظهار داشت: این پل هزار و ۴۵ کیلومتر طول دارد و بزرگترین پل پیشتنیده کشور است.
وی افزود: در حوزه پلسازی پیشرفتهای خوبی داشتهایم و عمدتا مشاوران به سمت احداث پلهای پیشتنیده میروند.
معاون شهردار تهران درباره مشکلات احداث پل وفادار گفت: از مشکلات احداث پل وفادار، در بیش از دو سوم طول این پل معارض بزرگی به نام لولههای ۱۴۰۰ میلیمتری و ۸۰۰ میلیمتری آب بود که با هماهنگی آب و فاضلاب تهران این مشکل حل شد.
حسینی با تاکید براینکه تا پایان شهریور پرونده دو بزرگراه به نامهای شهید خرازی و شهید زینالدین بسته میشود، افزود: شبکه بزرگراهی تهران تا پایان سال ۱۳۹۱ به ۵۳۰ کیلومتر میرسد و در سال جاری حدود ۲. ۵ برابر کل سابقه شهری کشور تونل به شهر اضافه میشود.
معاون شهردار تهران درباره عمر مفید سازهها بیان داشت: عمر مفید سازها به طور معمول ۵۰ سال پیش بینی میشود اما تونل نیایش و صدر عمری ۱۰۰ ساله دارند.