همشهری آنلاین: دیده بان حقوق بشر دولت میانمار را در کشتار مسلمانان این کشور به دست بودائی ها مقصر معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، در گزارش دیده بان حقوق بشر درباره کشتار مسلمانان میانمار ، پلیس و دیگر نیروهای دولتی این کشور به مشارکت در کشتار، تجاوز و بازداشت جمعی مسلمانان متهم شده اند.

در خلال چند هفته گذشته مناطق غربی میانمار شاهد کشتار مسلمانان موسوم به روهینگاها از سوی بودائیان بوده است و در پی این درگیری ها نیروهای دولتی به ارتکاب انواع جنایات علیه اقلیت مسلمان متهم شده اند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش خود درباره کشتار مسلمانان میانمار دولت این کشور را به بازداشت جمعی اعضای اقلیت مسلمان، قتل و تجاوز به زنان پسران مسلمانان متهم کرده است.
فیل رابرتسون از اعضای ارشد دیده بان حقوق بشر گفت: نیروهای دولتی میانمار به جای تامین امنیت مسلمانان این کشور و پاسداری از حقوق آنها به جمع بودائیان افراطی پیوسته و انواع جنایات را علیه مسلمانان مرتکب شده اند.
با آنکه مسلمانان میانمار چندین قرن است که در این کشور زندگی می کنند هنوز هم از داشتن تابعیت میانمار محروم اند و با انواع مسائل و مشکلات روبرو هستند.
در این میان وزیر خارجه میانمار در واکنش به گزارش دیده بان حقوق بشر هر گونه بد رفتاری با اقلیت مسلمان ساکن این کشور را انکار کرد.

کد خبر 179645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز