علیرضا محمودی رئیس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) در گفتوگو با خبرنگار همشهری با اعلام این خبر گفت: براساس آمار ثبت شده پیامهای شهروندان تهرانی در سامانه 1888 شهرداری تهران میزان شکایت آنان از برنامهها و عملکرد فعالیتهای این سازمان از 94 درصد در اردیبهشت ماه سالجاری به 57 درصد در اسفند ماه امسال کاهش پیدا نموده است.
وی افزود: اگرچه رسیدگی به انتظارات و توقعات مردم توسط واحدهای تابعه شهرداری تهران در این روند نزولی مؤثر بوده ولیکن مهمترین عامل آن راهاندازی مرکزی بهنام نظارت همگانی در شهرداری با شماره تلفن 1888 و سایر ابزار ارتباطی برای دریافت نظرات و دیدگاههای مردم در قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر بوده است.
محمودی اضافه کرد: شهروندان با طرح خواستهها و گلهمندیهای خود از طریق این سامانه بستر مناسبی را برای شناسایی تهدیدها و آسیبها پیرامون مدیران شهری جهت برنامهریزی صحیح و بهینه را پدید میآورند.
وی با اشاره به اینکه در مقابل کاهش شکایتهای مردمی، میزان تقدیر و تشکر مردم از شهرداری تهران از زمان راهاندازی مرکز 1888 تا اسفند ماه سالجاری با حدود 7 درصد افزایش روبهرو بوده است خاطرنشان ساخت: این سیر صعودی حاکی از افزایش رضایتمندی شهروندان بوده و دال بر ایجاد زمینههای مطلوب برای جلب مشارکت عمومی است.
وی به برخی مصادیق مهم موضوعات مطروحه از سوی مردم پیرامون شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: حوزه مأموریتهای سامانه 137، توجه بیشتر به امور رفاهی کارکنان، تسریع در امر ساختوساز و اجرای طرحها و پروژهها، نحوه ارائه خدمات بهتر در حوزه زیباسازی شهر، جمعآوری زبالهها و... ازجمله مواردی هستند که بالاترین فراوانی پیامها را به خود اختصاص دادهاند.