ایرانیان علاقهمند به SMS اما، خاطره اختلال در شبکه پیام کوتاه را در روزهای اول سال نوی گذشته هنوز به یاد دارند و برای همین حق دارند بپرسند با وجود اینهمه تبلیغات و گسترش روزافزون استفاده از تلفن همراه، آیا سرویسدهندگان تضمینی برای حفظ کیفیت خدمات خود ارائه میدهند؟
معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار، با اشاره به این که ظرفیت مراکز SMS کشور در حال حاضر در حدود 13 میلیون مشترک است، درباره تمهیدات این شرکت برای افزایش ظرفیت شبکه SMS اپراتور اول در ایام نوروز گفت: عملیات در دوبخش بهینه سازی شبکه موجود و توسعه شبکه با استفاده از ایجاد دو مرکز جدید SMS در تهران (مرکز شهید دستغیب) و بابل و همچنین ارتقای ظرفیت مرکز شیراز از یک میلیون به حدود 5/3 میلیون مشترک انجام میشود که با این تمهیدات میتوانیم تا 18 میلیون مشترک را پاسخگو باشیم.
فلاح اصغری در پاسخ به این سئوال همشهری که چرا کار ایجاد مراکز جدید SMS به آخرین روزهای سال و دقیقه 90 رسیده است، اینچنین پاسخ داد: آنچه به ما مربوط بودهاست را انجام دادهایم اما بخشی از این کار در حیطه مدیریت ما نیست و به عنوان مثال تهیه لینکهای ارتباطی به مخابرات مراکز استان ها و شرکت زیرساخت مربوط میشود که امیدواریم تا شب عید توسعه شبکه به صورت کامل انجام شود، اما حتی اگر این امر هم میسر نشود، با توجه به افزایش ظرفیت مرکز شیراز و بهینه سازی که در شبکه انجام شده، مشکل خاصی به وجود نمیآید.
این درحالی است که صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه در دیماه امسال، روزانه ٣٠ میلیون پیام کوتاه تبادل میشد که این آمار در اسفندماه به روزی ٥٠ میلیون SMS رسیده است، پیشبینی میکند که در ایام نوروز در حدود ١٠٠ میلیون SMS در روز رد و بدل شود.