یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: 45 میلیون نفر سفر در تعطیلات نوروزی سال آتی در ایران انجام خواهند گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، با بیان این مطلب ، ظرفیت مراکز اقامتی ایران را 151 هزار تخت اعلا‌م کرد.

ملک زاده گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت گردشگری 57، هزار کلاس درس در شهرها و تعداد زیادی چادر موقتی را در مراکز مختلف گردشگری تجهیز کرده است تا موجبات رفاه بیشتر مسافران نوروزی را فراهم کند.

محمد شریف ملک زاده تعداد سفرهای نوروزی امسال را 45 میلیون نفر سفر تخمین زد و افزود : این معاونت با هماهنگی با 340 شهردار ایران و نیز آموزش 14 هزار نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر که در مبادی ورودی و خروجی شهرهای مختلف ایران ، برای راهنمایی مسافران، مستقر خواهند شد ، تلاش می کند تا مسافران نوروزی با پشتوانه اطلاعات به دست آورده‌، سفر راحتی داشته باشند.

ملک زاده همچنین گفت: نرخ مراکز اقامتی تا پایان 6 ماه اول سال 1386 به صورت کتابچه‌هایی در اختیار مسافرین نوروزی قرار می گیرد تا موجبات آرامش خاطر بیشتر مسافرین فراهم آید.

وی شعار معاونت گردشگری در سال جدید را " همگانی , همه زمانی و همه مکانی کردن سفر" اعلام کرد و گفت: امسال اولین جشنواره عکس نوروزی برگزار می شود و به کسانی که از جاذبه های گردشگری ایران عکس تهیه کنند, جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

کد خبر 18059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز