گروه شهری: گردشگران ایرانی تا چه اندازه از خدمات ارائه شده در تورهای گردشگری رضایت دارند؟

 و چه نمره‌ای به خدمات ارائه شده می‌دهند؟ گردشگران داخل کشور که بازدید از شهرها و جاذبه‌های گردشگری کشور را در قالب مسافرت با تورهای گردشگری ترجیح داده‌اند تا چه اندازه از خدمات داخلی در هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، حتی فروشندگان بسته‌های گردشگری داخل کشور رضایت دارند؟ اینها سؤالاتی است که بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری کشور را ترغیب کرد تا سال گذشته در قالب نظرسنجی از 2570گردشگر خروجی و 4560گردشگر داخلی که در قالب تور سفر کرده‌اند به آنها پاسخ بدهد.

پاسخ گردشگران خروجی

نتایج نظرسنجی انجام شده تا پایان سال گذشته که توسط هلدینگ بزرگ گردشگری ایران صورت گرفت بیانگر آن است که 80درصد از گردشگران خروجی کشور که با تور سفر کرده‌اند رضایتمندی کامل خود را از سفر با تورهای گردشگری به خارج از کشور اعلام کرده‌اند. براساس آنچه درنظرسنجی این گروه بزرگ از شرکت‌های گردشگری کشور آمده است میزان رضایتمندی کامل گردشگرانی که با تور در داخل کشور سفر کرده‌اند نیز 77درصد برآورد شده است. نتایج نظرسنجی از 2570گردشگر خروجی کشور که با تور به سفرهای خارجی رفته‌اند بیانگر آن است که توانایی سرپرست تورها در سفرهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و 91درصد از گردشگران تورهای خروجی کشور اعلام کرده‌اند که توانایی سرپرست تورها در اداره تور در سطح عالی است. گردشگران خروجی کشور همچنین خدمات ارائه شده به گردشگران در هتل‌ها را در ردیف دوم میزان رضایتمندی کامل خود قرار داده‌اند. بر این اساس 81درصد از گردشگران تورهای خروجی کشور خدمات ارائه شده در هتل‌ها را عالی، 10درصد خوب و 9درصد در سطح متوسط ارزیابی کرده‌اند.

ردیف سوم این نظرسنجی نیز مربوط به برخورد مسئول فروش بسته تور به گردشگران در شرکت‌های خدمات گردشگری است. 74درصد از مشتریان تورهای خارجی اعلام کرده‌اند که برخورد مسئول فروش تور گردشگری با آنها در سطح عالی بوده، 18درصد مسافران خروجی گفته‌اند که ارزیابی آنها از برخورد مسئولان فروش در سطح خوب است و هشت درصد نیز اعلام کرده‌اند که برخورد فروشندگان تورها با آنها در سطح متوسط است.

نظرسنجی انجام شده از 2570گردشگر خروجی کشور که سال گذشته به سفرهای خارجی رفته‌اند بیانگر آن است که خدمات شرکت‌های هوایی رتبه کمتری را در جلب رضایت کامل گردشگران داشته است. براساس این گزارش 72درصد از گردشگران، خدمات شرکت‌های هوایی در ارائه خدمات به گردشگران را عالی ارزیابی کرده‌اند، 18درصد نیز خدمات این شرکت‌ها را خوب و 10درصد متوسط ارزیابی کرده‌اند. 49درصد از گردشگران خروجی کشور نیز نحوه آشنایی خود با تور انتخاب شده را از آشنایی با آژانس ارائه‌دهنده خدمات اعلام کرده‌اند. 14درصد نیز در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که آشنایی با تور مورد انتخاب خود را از محل تبلیغ آنها در روزنامه‌ها به‌دست آورده‌اند. 19درصد نیز اعلام کرده‌اند چاپ بروشورهای تبلیغاتی در انتخاب آنها مؤثر بوده و 18درصد نیز از جانب دوستانشان به انتخاب یک تور ترغیب شده‌اند. در نتایج به‌دست آمده از نظرسنجی انجام شده از گردشگران خروجی کشور همچنین 80درصد از 2570گردشگر خروجی کشور رضایتمندی خود از سفر با تور انتخاب خود را عالی اعلام کرده‌اند. 12درصد نیز سفر خود را خوب و هشت درصد در سطح متوسط اعلام کرده‌اند.

ارزیابی گردشگران داخلی

نظرسنجی انجام شده سفرهای داخلی را نیز شامل شده است. بخشی از نتایج این نظرسنجی که در اختیار روزنامه همشهری قرار داده شده است نشان می‌دهد که در موضوع تورهای داخلی سطح رضایتمندی مسافران در مقایسه با تورهای خروجی کمتر است.

نتایج نظرسنجی از 4560گردشگر داخلی که با تور و برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور سفر کرده‌اند بیانگر آن است که 63درصد گردشگران از خدمات شرکت‌های هوایی اعلام رضایت کامل کرده‌اند و 20درصد خدمات شرکت‌های هوایی را خوب و 17درصد نیز در سطح متوسط ارزیابی کرده‌اند. 77درصد مسافران نیز اعلام کرده‌اند که خدمات ارائه شده در هتل‌های داخل کشور به گردشگران داخلی در سطح عالی است. 13درصد از 4560 گردشگر داخلی که با تور در شهرهای کشور سفر کرده‌اند گفته‌اند که خدمات هتل‌ها در سطح خوب و 10درصد نیز اعلام کردند این خدمات در سطح متوسط به گردشگران ارائه شده است.

گردشگران داخلی در کشور البته با اعلام رضایت 90درصدی از توانایی سرپرست تورها خدمات ارائه شده در این بخش را در سطح عالی معرفی کرده‌اند. پنج‌درصد نیز اعلام کرده‌اند توانایی سرپرست تورها در سطح خوب و همین میزان نیز خدمات تورها در این بخش را در سطح متوسط ارزیابی کرده‌اند. گردشگران داخلی همچنین در بخش برخورد مسئولان فروش بسته‌های گردشگری داخلی به مشتریان با آمار 77درصد اعلام کرده‌اند که برخوردها در سطح عالی است. 12درصد برخورد فروشندگان را خوب و 11درصد نیز آن‌را در سطح متوسط دانسته‌اند.

در میان گردشگران داخلی کشور نیز بیشترین حجم آشنایی با تورها از طریق آشنایی با تور ارائه‌دهنده خدمات اختصاص یافته است. از میان 4560مسافری که در سال گذشته در داخل کشور سفر کرده و در نظرسنجی انجام شده نیز حضور داشته‌اند 46درصد گفته‌اند با تور آشنا بوده‌اند. 12درصد تور انتخابی خود را از تبلیغات روزنامه‌ای انتخاب کرده‌اند. 25درصد نیز بروشورهای تبلیغاتی را در انتخاب تور مورد علاقه خود مؤثر دانسته و 17درصد اعلام کرده‌اند از طریق دوستانشان با تور مورد انتخاب خود آشنا شده‌اند.

نتیجه نظرسنجی‌های بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری کشور همچنین مشخص کرده است که تا پایان سال گذشته 77درصد از گردشگران داخلی رضایتمندی خود از تور داخلی را به‌طور کامل اعلام کرده‌اند. 13درصد گفته‌اند که رضایتمندی‌شان در سطح خوب و 10درصد نیز از تورهای داخلی در سطح متوسط اعلام رضایت کرده‌اند.

کد خبر 181049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز