سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ژاپن از نوع بمباردیه روز سه‌شنبه 20 مارس(29 اسفند) مجبور به فرود اضطراری در یکی از فرودگاه‌های این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، این هواپیما که‌از سری هواپیماهای "دی.اچ.سی- ‪ "۸‬و متعلق به خطوط آموکوسا است، دارای ‪ ۱۸‬سرنشین شامل ‪ ۱۵‬مسافر و سه خدمه بود که حال همه سرنشینان آن خوب گزارش شده‌است.

حدود یک هفته پیش نیز یک هواپیمای خطوط هوایی ژاپن از نوع "دی.اچ.سی- ‪ "۸‬ساخت شرکت کانادایی بمباردیه ، از فرودگاه اوساکا دومین شهر بزرگ ژاپن به پرواز درآمد که در یک فرود اضطراری بدون بازشدن چرخ جلو، در باند فرودگاه "کوچی" در جزیره "شیکوکو" در جنوب غربی ژاپن سالم به زمین نشست.

به گزارش ایرنا به نقل از کیودو ، خلبان هواپیما پس از آن که نتوانست چرخ‌های هیدرولیکی هواپیما را باز کند، اقدام به فرود اضطراری کرد.

این هواپیما از آموکوسا در استان کوماموتو در جزیره کیوشوی ژاپن به پرواز درآمده بود که ظهر امروز (سه‌شنبه) مجبور به فرود اضطراری درفرودگاه کوماموتو شد.

فعالیت این نوع هواپیماهای خطوط هواپیمایی ژاپن به دنبال فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی "آنا"در روز سه‌شنبه هفته گذشته متوقف شده بود.

وزارت حمل ونقل و زیرساخت ژاپن پس از وقوع این حادثه اجازه پرواز این نوع هواپیماها را تا اطلاع ثانوی و بررسی کارشناسان بر روی بخش‌های مختلف آن از جمله چرخ‌ها و درب‌های آن، متوقف کرده بود.

این وزارتخانه با اعلام این که بازرسی‌های فوق‌العاده بر روی هواپیماهای "دی.اچ.سی - ‪ "۸‬خطوط هواپیمایی ژاپن نشان داد که هیچ مشکلی در آنها وجود ندارد، اجازه پرواز به این نوع هواپیماها را صادر کرده بود.

کد خبر 18146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز