شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را در مورد تحریم روسیه به مجلس سنا ارائه کردند

خبرگزاری نووستی می‌گوید گروهی از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را در مورد تحریمات علیه روسیه به مجلس سنا ارائه کردند که همکاری های دوجانبه میان آمریکا و روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای به خاطر صدور فن‌اوری‌های هسته‌ای به ایران از سوی روسیه و همچنین تسلیحات عادی و موشکی را ممنوع می سازد.

آن‌طور که در دبیرخانه سنای آمریکا به «نووستی» اطلاع داده این لایحه که تحت عنوان صورتجلسه 2007 در مورد مبارزه با گسترش با ایران نامیده شده است برای بررسی و رای گیری در کمیته امور خارجی مجلس سنا ارائه شده است.

در این سند اشاره شده است که طی 15 روز بعد از تصویب لایحه تحریماتی علیه روسیه اعمال خواهد شد اگر فقط "جرج بوش" به کنگره اعلام نکند که روسیه هر گونه همکاری هسته‌ای با ایران و همه صادرات تسلیحات مدرن و موشکی به ایران را متوقف نکرده است. در عین حال بوش باید همچنین تایید کند که ایران کاملا همه برنامه های غنی سازی و پالایش مواد هسته ای را متوقف نموده است.

اگر رییس جمهور این موضوع را تایید نکند طی 15 روز بعد از تصویب لایحه علیه روسیه تحریماتی به مرحله اجرا در خواهند آمد که طی آنها آمریکا نمی تواند در باره همکاری با روسیه در زمینه هسته‌ای توافقنامه ای منعقد نماید و همچنین آمریکا نمی‌تواند هیچگونه مجوزی برای  صادرات مستقیم و یا غیر مستقیم هر گونه مواد هسته‌ای که رابطه با توافقنامه همکاری در زمینه هسته‌ای دارند به روسیه صادر کند.

به همین ترتیب هر گونه صدور مواد، مراکز و تجهیزات و یا کالاها، خدمات و یا فناوری های هسته ای به روسیه ممنوع شود.

کد خبر 18245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز