شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یگ گزارش سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گرچه درصد موارد جدید سل در جهان ثابت مانده است، گسترش سل به شدت واگیردار مقاوم به دارو (XDR-TB) همچنان ادامه دارد.

به گزارش یونایتدپرس این گزارش که به مناسبت 24 مارس (4 فروردین) منتشر شده است همزمان با اعلام این جانب شرکت داروسازی "الی لیلی" است که می‌گوید 50 میلیون دلار برای جلوگیری از شیوع سل مقاوم به دارو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دکتر ماریو راویلیونه رئیس اداره مبارزه با سل در سازمان جهانی بهداشت گفت سل بسیار مقاوم به دارو که نمی‌توان با داروهای خط اول و خط دوم آن را درمان کرد، اکنون در 35 کشور جهان از جمله در 8 کشور ثروتمند ‌(G8) وجود دارد.

به گفته او کشورهایی که با بیشترین شیوع این گونه خطرناک سل مواجهند، چین، هند، روسیه و آفریقای جنوبی هستند.

راویلیونه گفت: "اگر این نوع سل به حال خود رها شود و به گسترش خود ادامه دهد، به خصوص در آفریقای جنوبی که ایدز نیز در آن شیوع بالایی دارد، ما با مشکل بسیار عمیقی روبرو می‌شویم. میزان کشندگی این نوع سل در افریقای جنوبی بالای 90 درصد بوده است."


 سرمایه‌گذاری شرکت لیلی بر درمان سل مقاوم به دارو متمرکز خواهد بود. هدف این طرح تهیه دارو برای درمان بیماران مبتلا به سل و آموزش پرسنل بهداشتی است.

 این طرح همچنین تکنولوژی و تخصص لازم برای سازندگان داروهای ژنریک در چهار کشوری که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده‌اند فراهم خواهد کرد.

کد خبر 18260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز