مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک موشک روسی در ساعات اولیه صبح شنبه با موفقیت یک ماهواره مخابراتی اروپایی را در مدار قرار داد.

به گزارش آسوشیتدپرس ایگور پانارین سخنگوی" سازمان فضایی روسیه " اعلام کرد که موشک پروتون-ام که ماهواره هاتبرد-8 را حمل می‌کرد از پایگاه اصلی فضایی روسیه در بایکونور قراقستان به فض  پرتاب شد و و با موفقیت ماهواره را در مدار مقرر به دور کره زمین قرار داد.پارانین افزود:" همه ما ر موفقیت این پرتاب خوشحالیم چرا که بار دیگر قابل اعتماد بودن موشک پروتون را ثابت کرد."

در آخرین بار پرتاب ماهواره بوسیله روسیه یک موشک دنپر حامل 18 ماهواره تجاری د ر 26 جولای (4 مرداد ماه) بود مدت کوتاهی پس از جدا شدن از زمین در قزاقستان منفجر شد.به دنبالاین حادثه به علت نگرانی در مورد آلودگی ناشی از سوخت موشک منفجر شده، پرتاب موشک‌های دنپر تا تعیین دقیق علت انفجار موقوف شد.

ماهواره 4.9 تنی هاتبرد-8 که بوسیله شرکت EADS Space  برای شرکت مخابراتی یوتلست ساخته شده بزرگترین ماهواره مخابراتی است که تا به حال بوسیله این شرکت مستقر در پاریس به فضا فرستاده شده است. این ماهواره به پخش رادیوو تلویزیونی برای اروپا، آفریقا و خاورمیانه خواهد پرداخت.

یوتلست در بیانیه‌ای گفت که  برقراری ارتباط و گرفتن پیام از ماهواره انجام شده است. هاتبرد-8 از اول اکتبر(9 مهرماه)  سرویس تجاری را آغاز خواهد کرد.

 

کد خبر 1835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز