مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

پل غیرهمسطح هجرت واقع در اتوبان افسریه پس از ماه ها فعالیت عمرانی، در اوایل شهریورماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری، پل هجرت که در مسیر شمال به جنوب بزرگراه افسریه قرار گرفته و به منظور تسهیل رفت و آمد در مسیر بزرگراه هجرت طراحی شده است.

علی معدنی، مدیر نظارت این پروژه با اعلام این خبر گفت: عملیات اولیه برای احداث این پل
از سال ها پیش آغاز شده بود،اما به دلیل معارضان ملکی از سویی و وجود پادگان های مختلف از جمله پادگان ۰۱ ارتش از سوی دیگر، کار عمرانی آن تا به امروز به تعویق افتاد و با وجود پایان مراحل فنی و آغاز بهره برداری از این پل، در اوایل ماه آینده، هنوز رفع معارضه به صورت کامل صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، مدیر نظارت این پروژه با اشاره به پایان کار احداث این پروژه گفت: پل هجرت از نظر فنی در حالت قوسی ایجاد شده است که این شیوه اجرا دارای بار فنی عظیم تری است.

وی با توجه به مشخصات فنی این پروژه افزود: طول این پل ۱۳۰ متر است و عرض آن نیز در حدود ۲۰/۱۳متر بوده و دارای دو کوله در طرفین و چهار پایه در قسمت میانی است. دهانه های پل در ابتدای ورودی ۱۵ متر و در قسمت میانی به ۳۴ متر می رسد.

معدنی حجم خاکبرداری در این پروژه را ۵۷ هزار و پانصدمترمکعب اعلام کرد و گفت: بتن ریزی انجام گرفته در احداث این پروژه ۲۰۰/۶ مترمکعب بوده و ۸۲۰۰ مترمربع قالب بندی انجام گرفته است.

وی هزینه تمام شده این پروژه را حدود ۵/۴ میلیارد تومان اعلام کرد.پل غیرهمسطح هجرت در ترافیک خیابان اطراف، بزرگراه هجرت از جمله خیابان پیروزی و همچنین خیابان های منتهی به استادیوم تختی تاثیر بسزایی دارد. این پل که از شمال به جنوب و به صورت راستگرد طراحی شده از جمله پروژه های تحت نظر سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران بوده که با نصب روزشمار در اوایل سال جدید، هم اکنون مراحل پایانی ساخت را می گذراند.

به گفته معدنی انتظار می رود با بهره برداری از این پل، سیمای ترافیکی منطقه دچار تغییر شود و شاهد تسهیل در تردد خودروها در این منطقه باشیم.

مدیر نظارت پروژه پل هجرت، در پایان به مشکلات معارضان ملکی، به ویژه پادگان ۰۱ ارتش اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تسویه حساب شهرداری با این مرکز، هنوز به طور قطعی و کامل، رفع معارضه صورت نگرفته است و از این رو بخشی از راستگرد هجرت به شمال افسریه اجرایی نمی شود.

کد خبر 1837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز