سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه آمریکا از پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا کاخ سفید با ایده منطقه خاورمیانه عاری از سلا‌ح‌های هسته‌ای مخالف است، طفره رفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نیکلا‌س برنز که برای گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا و ناتو به بروکسل سفر کرده‌است در مصاحبه کوتاهی، با وجود تأکید خبرنگار صدا و سیما که پاسخ این سؤال را بدهید، به موضوعات دیگر پرداخت.

وی در همین حال تلا‌ش کرد با قدری چاپلوسی از ملت ایران انعطاف از خود نشان دهد و اذعان کرد ملت ایران مستحق فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای‌است اما موضوع، قطعنامه شورای امنیت است.

وی همچنین با طفره رفتن‌های مکرر از پاسخ به این پرسش که به هر حال ان‌پی‌تی مصوب 190 کشور است و قطعنامه شورای امنیت تنها از 15 عضو آن است شما کدام را از لحاظ حقوقی با توجه به اینکه در ان‌پی‌تی تعلیق وجود ندارد مهم‌تر می‌دانید، به طور تناقض‌آمیزی مجبور شد بدون استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شود هر دو ضد فعالیت هسته‌ای ایران است در حالی که پیش از آن تصریح کرده بود هیچ چیز خلا‌ف حق ایران در دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نیست.

برنز همچنین هر بار از پاسخ به سؤالا‌ت دیگر از جمله چرا مخالف راه حل عربستان سعودی درباره دولت جدید فلسطینی هستید؟ مصاحبه‌اش را قطع می‌کرد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بدون پاسخ به پرسش خبرنگار صدا وسیما مبنی بر اینکه چرا گزارش به کنگره آمریکا از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نادرست خوانده شد، محل مصاحبه را ترک کرد.

کد خبر 18378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز