همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: اجرای کامل طرح جامع آب خام پایتخت، نیازمند تامین دوهزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری با اشاره به اینکه تامین بودجه هنگفت اجرای طرح آب خام به یکباره میسر نیست، افزود: شورای شهرتهران هر ساله بخشی از اعتبار اجرای طرح آب خام را به سازمان پارک‌ها اختصاص می‌دهد و بخش‌های مختلف این طرح بر اساس اولویت اجرا می‌شود.

به گفته وی، طرح آبیاری مکانیزه فضای سبز پایتخت با استفاده از آب خام تاکنون در کلیه بزرگراه‌های شهر اجرا شده و در سایر فضاهای سبز شهر نیز بر اساس اولویت و به تناسب اعتبار در حال پیش‌روی است.

مختاری با اشاره به اینکه ۹۶ درصد فضای سبز پایتخت هم‌اکنون با آب خام آبیاری می‌شود، گفت: شهرداری با اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف، در مصرف آب خام هم صرفه‌جویی کرده و در دو سال اخیر، هر ساله ۱۰ درصد از میزان مصرف آب خام و انرژی برق در پارک‌ها کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرتهران با تاکید بر ضرورت اجرای کامل طرح جامع آب خام در پایتخت،افزود: بخش قابل توجهی از این آبیاری‌ها با استفاده از شلنگ و تانکر انجام می‌شود، در حالی که با اجرای کامل طرح آب خام، کل آبیاری صورت گرفته در سطح پایتخت باید به شیوه‌های مکانیزه و به صورت آبیاری بارانی و قطره‌ای انجام شود.

کد خبر 184450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز