سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همایون غنی‌زاده نمایش "ددالوس و ایکاروس" را از اواخر شهریور ماه در تالار حافظ به صحنه می‌برد.

به گزارش ایرنا از بنیاد رودکی، این نمایش که در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فجر مقام نخست کارگردانی را کسب کرد، بدون تغییر در متن، اجرا و تیم بازیگران از 31 شهریور ماه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

این نمایش براساس اسطوره "ددالوس" و پسرش "ایکاروس" شکل گرفته که تصمیم می‌گیرند از زندان(لابیرنت) "مینوش" شاه با ساختن بال هایی فرار کنند اما... .

حمیدرضا نعیمی و جواد نمکی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "ددالوس و ایکاروس" پیشتر در سال 86 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی داشت و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

در سال 87 نیز در جشنواره "باربیکن" لندن روی صحنه رفته بود.

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی همایون غنی زاده قرار است از 31 شهریور ماه تا 21 مهر ماه در دو نوبت در تالار حافظ اجرا شود.

"هر روز زاده می‌شوم" در مرکز نمایش‌های آبی ایرانشهر

همچنین نمایش "هر روز زاده می شوم" براساس اشعاری از محمود درویش به کارگردانی عابس خلقی از 27 ساعت 19:30 در مرکز نمایش‌های آبی ایرانشهر به روی صحنه رفته است.

بیشتر اشعار این اجرا از مجموعه "در محاصره" انتخاب شده‌اند که واکنش محمود درویش به عنوان یک شاعر به محصور شدن در دوران محاصره رام الله توسط رژیم صهیونیستی است.

اشکان افشاریان، مصطفی شب خوان و پونه مجتبی بازیگران این نمایش هستند و طراحی حرکات را اشکان افشاریان و مصطفی شب خوان انجام برعهده دارند.

این نمایش که تلفیقی از حرکت، ویدیو و موسیقی است، به مدت 20 شب در مرکز نمایش‌های آبی ایرانشهر واقع دز ضلع شمالی باغ هنر خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

 

کد خبر 184944

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز