همشهری آنلاین: با کشته شدن عمران بن شعبان که نقش بسزایی در دستگیری دیکتاتور سابق لیبی داشت تنش بار دیگر شهر مصراته لیبی را فرا گرفت و معترضان به خیابان‌ها آمدند.

عمران بن شعبان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمران بن شعبان 22 ساله که در ماه ژوئیه در شهر بنی ولید لیبی گروگان گرفته شد بر اثر شکنجه مردان مسلح کشته شد.

برادر این جوان 22 ساله لیبیایی می‌گوید شعبان تلاش کرد تا از دست آن‌ها بگریزد اما آن‌ها به گردن و شکم وی شلیک کردند. پس از آن عمران بن شعبان به یک بیمارستان منتقل شد اما براثر شدت جراحات جان باخت.

روز سه شنبه جسد وی به شهر مصراته و در میان خانواده‌اش بازگردانده شد و با همراهی دوستان و انقلابیون لیبیایی به خاک سپرده شد.

پس از دستگیری معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در 20 اکتبر 2011 تصاویر زیادی از عمران بن شعبان منتشر شد و وی به فردی شناخته شده در لیبی تبدیل شد. مرگ این جوان بار دیگر تنش‌ را میان شهرهای مصراته و بنی ولید که از دیرباز رقبای یکدیگر هستند، شدت یافت.

ولید بن شعبان، برادر این جوان 22 ساله لیبیایی گفت: ما انتقام خون برادرم را از شبه نظامیان می‌گیریم اما از راه مشروع. ما به مقامات لیبی این فرصت را می‌دهیم که با این معضل مبارزه کنند اما چنانچه آنها ناکام بمانند، آن وقت ما می‌دانیم که چگونه راه خود را ادامه دهیم.

کد خبر 185937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز