رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: استاندار در جلسه‌ای که در مجمع نمایندگان تهران به‌منظور بررسی جدایی ری از تهران برگزار شد قول داد تا پایان بررسی‌های کارشناسانه این کار را انجام ندهد و درصورت اجرایی‌شدن این جدایی، خلف وعده کرده است.

حسین مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل کمیته پنج‌نفره‌ای که از سوی مجلس به وزارت کشور پیشنهاد شده بود، گفت: این جلسه که قرار بود به‌طور کارشناسانه و حکیمانه جدایی ری از پایتخت را بررسی کند هنوز برگزار نشده است. وی ادامه داد: قرار بود شورایی از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با حوصله بنشینند و مزایا و معایب طرح را بررسی کنند و عجله‌ای هم در این رابطه نداشته باشند.

مظفر در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر اجرای این قانون با شتاب از سوی استانداری دنبال می‌شود، گفت: عجله برای اجرای قانون جدایی ری از پایتخت اشتباه است اما متأسفانه اجرای این قانون با این رویه پیش می‌رود.نماینده مردم تهران در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه چقدر به میانجیگری مجلس برای توقف اجرای این قانون امیدوار است، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد زیرا این قانون اگر اجرایی بود 26سال پیش اجرا می‌شد.

او درخصوص اینکه چرا مجلس چنین قانونی که بیش از دو دهه قابلیت اجرایی نداشته است را اصلاح نمی‌کند، گفت: مقدمات تدوین ماده واحده‌ای در دستور کار قرار دارد که درخصوص انتزاع شهرهاست و می‌تواند اینگونه مشکلات را حل کند. در همین ارتباط علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه سه‌شنبه گذشته شورا، از نامه رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس سخن گفته بود که برای تشکیل جلسه در ارتباط با جدایی ری از تهران به وزارت کشور ارسال شده است.

کد خبر 185961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز