گروه شهری: سه‌شنبه روز بازدیدها بود. تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، صبح سه‌شنبه میزبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و در عصر نیز اعضای کمیسیون عمران شورای شهر از این دو پروژه ملی بازدید کردند.

پروژه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تهران ابراز رضایت کرده و از ساخت زمانمند تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر تقدیر کردند. اعضای کمیسیون عمران شورای شهر نیز از میزان پیشرفت تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر اعلام رضایت کرده و آن‌را مثبت ارزیابی کردند.

پیش از ظهر روز سه‌شنبه هجدهم مهرماه سال 1391، هجده نفر از اعضا‌ی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند ‌پیشرفت پروژه‌ احداث تونل‌نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر بازدید کردند و از نزدیک‌ درجریان ‌عملیات‌اجرایی این دو طرح عظیم شهری قرار گرفتند.
طی این بازدید که به اتفاق مدیران ‌ارشد حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران انجام‌ شد، حاضرین ‌از شاخه کردستان وارد تونل ‌نیایش شده و ضمن پیمایش‌ میدانی کل ‌تونل، از طریق کارگاه خیابان نونهالان وارد پروژه بزرگراه ‌طبقاتی صدر شدند.

نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت مناسب عملیات اجرایی پروژه تونل‌ نیایش و بزرگراه‌ طبقاتی صدر، سرعت و کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی شهر تهران را قابل‌قبول دانسته و دستیابی به فناوری‌های نوین در اجرای ساخت ‌و ‌سازهای شهری را مایه افتخار جامعه مهندسی کشور خواندند.عصر سه‌شنبه نیز اعضای شورای شهر در بازدید از پروژه صدر - نیایش، میزان پیشرفت عملیات عمرانی این پروژه را راضی‌کننده ارزیابی کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران میزان پیشرفت پروژه صدر ـ نیایش را مطابق زمانبندی اعلام کرد و از آن به‌عنوان کاری منحصر‌به فرد و افتخار آمیز در حوزه مهندسی کشور نام برد؛ به‌نحوی که حتی گروه مهندسی این پروژه توانسته‌اند با ابتکار خودشان مصالح و تجهیزات را تولید کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران که به همراه حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست، پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران از کارگاه قطعه‌سازی‌ پل صدر بازدید کردند و اقدامات انجام‌شده برای تولید قطعات پیش‌ساخته بتنی در این کارخانه را کاملا حساب شده و پیشرفته توصیف کردند.

مهدی چمران پس از بازدید از کارگاه سگمنت‌سازی‌ پروژه بزرگراه صدر، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت این پروژه گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به تجربه‌ای که از تونل توحید به‌دست آورده‌ایم، خوشبختانه مسائل و مشکلاتی که در تونل توحید به‌وجود آمده را در این پروژه نداریم؛ به‌عنوان مثال با جداسازی مسیر رفت و برگشت توانسته‌ایم که از بروز مشکل تهویه هوا در این تونل جلوگیری کنیم.

حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم پروژه صدر - نیایش را کار بزرگی توصیف کرد که لازم است در جریان اجرای آن تمهیداتی پیش‌بینی شود تا این پروژه به کام مردم شیرین شود.وی با اشاره به اینکه پروژه صدر - نیایش با استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی (سگمنت) در داخل کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود، گفت: در ساخت این بزرگراه قرار است از قطعات دیوارهای جاذب صوتی استفاده شود.

وی پیشرفت تونل نیایش را مطلوب توصیف کرد و گفت: قطعا زمان بهره‌برداری تونل نیایش بهمن‌ماه آینده خواهد بود زیرا کار عمرانی در این تونل تقریبا به اتمام رسیده و تنها تأسیسات آن باقی مانده است.رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود بعد از بازدید از تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر گفت: برای این پروژه باید سه هزار و 300 قطعه پیش ساخته بتنی تأمین شود که تا‌کنون 200 قطعه تولید شده و قرار است که ماهانه 600 قطعه دیگر تولید شود.

وی با بیان اینکه معمولا ساعت 23 تا پنج بامداد مسیرهای اطراف کارگاه مسدود می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود که شهرداری تیم ویژه‌ای را برای انجام کنترل‌های مضاعف ایمنی به‌منظور برگرداندن فضای کارگاهی به مسیر عبوری پیش‌بینی کند.رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران درباره افزایش هزینه‌های احتمالی پروژه صدر- نیایش اظهار کرد: برآورد اولیه این پروژه هزار میلیارد تومان بوده اما به‌نظر می‌رسد تغییرات برآورد اولیه حداکثر 20 یا 25 درصد باشد که البته به‌دلیل مسائلی همچون افزایش قیمت مصالح منطقی است اما هنوز شهرداری به‌صورت مکتوب درخواستی از شورا نداشته است.

کد خبر 187494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز