معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ایرنا گفت: از طریق ورود بخش خصوصی به شبکهاتوبوسرانی و سامانه تاکسیرانی، نخستین بار پس از گذشت سالها در سال ۱۳۸۵شاهد اتفاقی جدید و خدمتی نوین در حوزهکار و فعالیت در بخش حمل و نقل شهری بودیم.
سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در ورود بخش خصوصی بهناوگان حمل و نقل همگانی سعی شده با حداقل هزینه برای مسافران کار آغازشود، ادامه و گسترش این طرح در سال ۱۳۸۶را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: توسعه خطوط ویژه اتوبوسرانی در معابر بزرگراهی و شریانی و نوسازی اتوبوسها و تاکسیهای شهری از جمله اقداماتی است که برای توسعه و بهبود زندگی شهروندان در سال جدید دنبال خواهد شد.
معاون شهردار تهران، اقداماتی مانند ورود بخش خصوصی به اتوبوسرانی و تاکسیرانی و نیز ساماندهی خودروهای مسافربر شخصی را که در سال ۱۳۸۶اجرایی میشود را کمک به اشتغالزایی در جامعه عنوان کرد.
تشکری هاشمی اظهار داشت: مدیریت شهری ایجاد فرصتهای شغلی برای نیروی جوان را وظیفه خود میداند، از همین رو اشتغالزایی برای جوانان در بخش حمل و نقل شهری مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی نخستین محور فعالیتهای مدیریت شهری در حوزهترافیک در سال ۱۳۸۶یعنی اقتصاد حمل و نقل شهری شامل "کار و فعالیت" را با اجرای سیاستهای اصل ۴۴ منطبق دانست.
وی گفت: تامین آرامش و رفاه شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری و امکان رفت و آمد آرام و ایمن با وسایل نقلیه همگانی بهمراکز شغلی خدماتی، آموزشی و فراغتی نیز از جمله برنامههای پیش بینی شده این سازمان در سال جدید است.
تشکری هاشمی افزود: شهرداری تهران ، سازمانی صرفا خدماتی نیست بلکه نهادی اجتماعی است، از این رو آموزش زندگی شهری بهشهروندان، فعالیتی است که خود را موظف به اجرای آن میدانیم.
وی با تاکید بر توجه ویژه شهردار تهران بهانجام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی گفت: با نگاه جدید به فعالیتهای شهری، ارتقای فرهنگ ترافیک و انتقال آموزههای ترافیکی به شهروندان از طریق تعامل با رسانههای جمعی را بطور جدی در دستور کار امسال حوزه حمل و نقل و ترافیک قراردادهایم.