به گزارش خبرنگار ما، کاهش عرضه و گرانفروشی رسمی و غیررسمی خودروهای ساخت داخل موجب دو برابر شدن فاصله قیمتی خودرو در شرکتهای خودروسازی و حاشیه بازار شده و از سوی دیگر سکوت و موضع انفعالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان زمینه آزادسازی قیمت خودرو را فراهم کرده است.
سازمان حمایت پاسخ دهد
کیومرث فروتنی،مدیرکل دفتر صنایع ماشینسازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، پاسخگویی در زمینه مباحث مرتبط با قیمت خودرو را بر عهده سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان دانست و به ایسنا گفت: طبق تفویض اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت، وظیفه قیمتگذاری خودرو به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان واگذار شده و ما دخالت مستقیمی در تعیین قیمت خودروها نداریم.
سازمان حمایت؛ اطلاعی نداریم
مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، آزادسازی قیمت خودرو را رد کرد و گفت: اطلاعی از اینگونه مباحث ندارم و چنین موضوعی مطرح نیست.شهرام میرآخورلو با خودداری از پاسخگویی در مورد برخورد انفعالی سازمان حمایت با افزایش بیرویه قیمت خودرو، گفت: قادر به مصاحبه نبوده و شرمندهام.
مخالفت مجلس
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس با افزایش و آزادسازی قیمت خودرو موافق نیست، گفت: مجلس با آنچه درباره افزایش قیمت خودروها از سوی شرکتهای خودروسازی مطرح است، موافق نیست و حتما باید در این رابطه کار کارشناسی انجام شود. محمد سلیمانی افزود: امتناع خودروسازان از تحویل خودرو به مشتریان سبب شده تا زمزمههایی در مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از شرکتهای خودروسازی ایرانخودرو و سایپا مطرح شود.
آزادسازی قیمت خودروهای زیر 45میلیون
احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران با دفاع از آزادسازی قیمت خودرو گفت: اگر دولت قیمتگذاری خودروهای زیر 45میلیون تومان را هم بهخودروسازان واگذار کند، اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار این خودروها از بین میرود.