همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران گفت: هم اکنون ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران در حال تهیه است و در سال جاری در فرآیند تصویب قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: یکی از مباحثی که در طرح تفصیلی جدید تهران مورد توجه است، شرایط و ضوابط بلند مرتبه سازی است که سهم مهمی در شرایط ساخت وساز در تهران دارد.

وی افزود: هم اکنون ضوابط بلند مرتبه سازی در تهران توسط مشاور در دست تهیه است و در سالجاری در فرآیند تصویب قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: برخی از نقاط پایتخت با توجه به دسترسی مناسب به بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی ترافیکی قابلیت بلند‌تر شدن را دارند که مشاور در حال بررسی و مکان‌یابی این نقاط است.

وی تصریح کرد: مطالعاتی در خصوص مکان‌یابی اراضی و املاک مستعد بلندمرتبه سازی نیز در حال انجام است و جمع بندی آن تا پایان سال به کمیسیون ماده ۵ و سپس شورای عالی شهرسازی برای سیر مراحل تصویب ارسال می‌شود.

جاوید با تاکید بر اینکه امکان بلند مرتبه سازی در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران در چارچوب‌های مشخصی وجود دارد،افزود: تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان‌ها بر مبنای مقتضیات و مطالعات انجام شده درباره شرایط هر منطقه است.

کد خبر 186279
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز