جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر کارمندی هستید که به دنبال پس‌انداز کردن پول یا پول درآوردن بیشتر است، یک توصیه کوچک را باید رعایت کنید: از سیگار و ظرف شیرینی دوری کنید. با روی آوردن به این چیزها باید تاوانی بدهید- نه تنها ریه‌های‌تان آسیب می‌بیند- بلکه حقوق‌تان هم ممکن است کم شود.

smoking

به گزارش رویترز علت این است شرکت‌ها بیش از پیش پاداش‌ها؛ جریمه‌های مالی را با سلامتی کارمندان‌شان مربوط کرده‌اند.

یک آزمایش غربالگری سلامت را انجام دهید، 50 دلار بگیرید. سیگار کشیدن را کنار بگذارید، حق بیمه کمتری بپردازید. وزن‌تان یا کلسترول‌تان را تا حد معینی کم کنید، و مبلغی به حساب پس‌انداز سلامت‌تان واریز خواهد شد.

اگر هیچکدام از این کارها را انجام ندهید، چیزی نمی‌گیرید- یا حتی ممکن است جریمه شوید. برای مثال کارکنان شرکت وال مارت اگر سیگار بکشند به ازای دوره دریافت حقوق باید 10 دلار عوارض بپردازند.

تام بیلت، مشاور ارشد منابع انسانی در شرکت مشاور تاورز واتسون می‌گوید: "شرکت‌ها در تلاش هستند که شمار بیشتری از کارمندان‌شان را به رفتارهای سالم ترغیب کنند، و پاداش‌های مالی به طور فزاینده‌ای برای این منظور به کار می‌‌رود."

بر اساس گزارش تاورز واتسون حدود 61 درصد کارمندان در آمریکا در سال 2012 پاداش‌های مالی مربوط به سلامت دریافت کردند، در حالیکه این رقم در سال قبل از آن 54 درصد بود. و 20 درصد شرکت‌ها در حال بررسی استفاده از جریمه برای این کار هستند که یک درصد بیشتر از سال قبل است.

بر اساس گزارش تاورز واتسون چنین جریمه‌ها و پاداش‌‌های بیش از همه درباره سیگار کشیدن اعمال می‌شود، به طوری که 35 درصد از شرکت‌ها به شیوه‌های تنبیهی یا تشویقی برای واداشتن کارمندان‌شان به کنار گذاشتن سیگار متوسل می‌شوند.

برای مثال شرکت بزرگ غذایی میلز واقع در مینیاپولیس به کارمندانی که سیگار را ترک کرده باشند، ماهانه 10 دلار پاداش می‌‌دهد، و سال‌ها است که این کار را ادامه داده است.

شرکت‌‌ها معمولا به صداقت کارمندان‌شان در ترک کردن سیگارشان اعتماد می‌کنند، اما وجود نیکوتین در بدن را می‌توان با یک آزمایش ادرار ساده کشف کرد.

جای تعجبی ندارد که شرکت‌ها همچنین کارمندان‌شان را به به دست آوردن تناسب بدنی تشویق کنند.

به گزارش تاورز واتسون انتظار می‌رود کارفرمایان آمریکایی 11664 دلار برای مراقبت هر کارمندشان در سال 2012 صرف کنند، در حالیکه در سال قبل این میزان 10982 دلار بود. تخمین زده می‌شود که در سال 2013 این رقم تا 7 درصد افزایش یابد. روشن است که شرکت‌ها تمایل داشته باشند از افزایش هزینه‌های بهداشتی‌شان کارمندان‌شان جلوگیری کنند.

رندی هارگرو سخنگوی شرکت وال‌مارت می‌گوید سیگاری‌ها به طور میانگین نسبت به غیرسیگاری ها 25 درصد بیشتر از خدمات مراقبت بهداشتی استفاده می‌کنند. این سخنگو می‌گوید در عین آنکه کارمندان سیگاری این شرکت مجبور به پرداخت عوارضی اضافی هستند، "ما برنامه‌های رایگان ترک سیگار را ارائه می‌کنیم که در آنها همکاران‌‌مان می‌توانند از یک مربی شخصی استفاده کنند که برنامه‌ای برای ترک سیگار آنها تدوین می‌کند."

یک کارمند دارای تناسب اندام، غیرسیگاری با میزان کلسترول 160 در سال‌های آتی هزینه‌های بهداشتی کمتری نسبت به شخصی خواهد داشت که دارای اضافه وزن است و میزان کلسترول خونش 300 میلی‌گرم در دسی‌لیتر است و یکی دو پاکت سیگار در روز می‌کشد.

مارک اشمیت، معاون رئیس بخش پژوهش انجمن مدیریت منابع انسانی واقع در ویرجینیا دراین باره می‌گوید: "یکی از پیامدهای چنین برنامه‌هایی کنترل کردن هزینه‌هاست، اما در عین حال میزان غیبت از کار هم کاهش پیدا می‌کند و میزان بهره‌وری بالا می‌رود. به ازای هر دلاری که برای سلامت کارمندان سرمایه‌گذاری می‌کنید، 3 تا 6 دلار بازپس می‌گیرید، بنابراین قطعا در نهایت اثر مثبتی ایجاد خواهد شد."

در حال حاضر شرکت‌ها مجازند پاداش‌ها یا جریمه‌های وضع کنند که به 20 درصد تفاوت در حق بیمه منجر شود. و تا سال 2014 ممکن است این میزان مجاز تا 30 درصد افزایش یابد.

کد خبر 187551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز