بیش از 10میلیون اصله درخت قرار است تا پایان سال در تهران کاشته شود.

همچنین نخستین مرکز فروش خودرو با نام پردیس خودرو به‌زودی احداث خواهد شد.آخرین روز هفته گذشته معاون خدمات شهری با اعلام این دو خبر به تشریح فعالیت‌های معاونت خدمات شهری پرداخت.
مجتبی عبداللهی اظهار داشت: نگهداشت شهر در همه موضوعات در حوزه‌های خدمات شهری، ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات، افزایش سطح رضایتمندی کارکنان و توجه به وضع معیشتی آنها، توجه به آموزش عمومی شهروندان، تلاش و حضور مستمر مدیران ارشد در راستای خدمات‌دهی بیشترازجمله این برنامه‌ها است.معاون خدمات شهری شهرداری در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، نیمه دوم سال را زمان افزایش فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد .

معاون خدمات شهری شهرداری گفت: با شعار هر شهروند یک درخت، تا پایان سال 10میلیون اصله درخت در تهران کاشته می‌شود. همچنین احداث فضای سبز حاشیه بزرگراه‌های تهران به طول 100کیلومتر، توسعه سه هزار هکتاری کمربند سبز پیرامون تهران، کاشت پنج میلیون لاله، شناسنامه‌دار کردن درختان تهران به روش الکترونیک و ترویج فرهنگ اهدای گل در بین شهروندان از موضوعاتی است که در این سازمان دنبال می‌شود.

عبداللهی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند اظهارداشت: رویکرد جدید در پسماند ساختمانی با عنوان منابع تجدید شونده، بازبینی نظام فنی و اجرایی قراردادها با هدف رسیدن به نگهداشت مستمر، تولید انرژی با هدف جلوگیری از هدر رفتن منابع، کاهش اثرات سوء زیست‌محیطی با تکمیل کردن حلقه‌های مدیریت پسماند در مقصد و اجرای طرح پسماند در ناحیه از برنامه‌هایی است که در این سازمان دنبال می‌شود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح برنامه‌های سازمان زیباسازی پرداخت و گفت:

ارتقای کیفیت منظر شهری با رویکرد ایرانی اسلامی، تقویت هویت بصری شهر، ساماندهی 38میدان و نورپردازی اماکن مهم از برنامه‌های در حال اجرا در این سازمان است. عبداللهی در مورد فروشگاه‌های شهروند نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری، عرضه محصولات داخلی در این مجموعه فروشگاهی مورد توجه بیشتری قرار گرفت. هم‌اکنون 80درصد فروش این فروشگاه متعلق به محصولات داخلی است. وی به فعالیت‌های شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل نیز اشاره کرد و اظهار داشت:

صیانت از مؤلفه‌های فرهنگی اجتماعی، تکمیل انتقال مشاغل آلاینده و ایجاد مراکز تخصصی عرضه کالا از اهداف این شرکت است. وی افزود: ایجاد پردیس فروش خودرو نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

کد خبر 187598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز