چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مأموران سازمان جاسوسی و پلیس آمریکا به بهانه مبارزه با عوامل القاعده در منطقه شاخ آفریقا، زندان‌هایی سری در اتیوپی ایجاد کرده‌‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با افشای این خبر اعلام داشت که در این زندان‌ها آمریکایی‌ها  مظنونان تروریست را از 19 کشور جهان بازجویی و شکنجه می‌کنند.

بنا بر این گزارش سازمان‌های د حقوق بشر بین‌المللی، وکلا و دیپلمات‌های غربی تأیید کرده‌اند که طی ماه‌های اخیر صدها زندانی بصورت و غیرقانونی از کشورهای مختلف همچون کنیا و سومالی به اتیوپی منتقل شده و در این زندان‌های مخفی نگهداری شده‌اند.

طبق فهرستی که از سوی یک گروه حقوق بشر کنیایی تهیه شده و صورت پروازهایی که آسوشیتدپرس به دست آورده، این زندانیان شامل حداقل یک شهروند آمریکایی و تعدادی کانادایی، سوئیسی و فرانسوی نیز می‌شوند.

تعدادی از این افراد از سوی نیروهای اتیوپیایی که برای ساقط کردن حکومت اسلام‌گرایان وارد سومالی شده بودند، دستگیر شدند و عده‌ای دیگر اسلام‌گرایان اخراج شده از کنیا هستند.

برخی مقامات دولت آمریکا در پاسخ به پرسش آسوشیتدپرس تأیید کردند که عوامل اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از زندانیان در اتیوپی بازجویی کرده‌اند اما مدعی شدند این اقدام موجه و قانونی بوده‌است.

گفته می‌‌شود در زندان‌های مخفی اتیوپی، مظنونان مشهور مرتبط با شبکه القاعده نگهداری می‌شوند.

محقق یک گروه حقوق بشر بین‌المللی نیز به شرط فاش نشدن نامش خبر داد اتیوپی در سه نقطه شامل آدیس آبابا(پایتخت)، یک پایگاه هوایی در اطراف پایتخت و صحراهای شرقی در نزدیکی مرز با سومالی زندان‌های مخفی دارد.

کد خبر 18782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز