گروه حوادث: سارقان خانه‌های شرق تهران دو بچه محل بودند که کلکسیونی از فعالیت‌های مجرمانه در پرونده خود دارند. آنها که برای ردگم‌کردن، با خودروهای مدل بالا راهی سرقت می‌شدند وقتی قصد فرار از محاصره را داشتند هدف گلوله قرار گرفتند و زمینگیر شدند.

متهمان

15خرداد امسال مردی به کلانتری 126تهرانپارس رفت و از دستبرد دزدان به خانه‌اش خبر داد. وی گفت: روز گذشته خانه‌ام در فلکه اول تهرانپارس مورد دستبرد سارقان قرارگرفت و دزدان هر چه پول، طلا و ارز در خانه داشتم را به سرقت برده‌اند. بعد از این شکایت، تیمی از مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران راهی محل سرقت شدند و متوجه شدند که سارق یا سارقان از بالکن وارد خانه شده و دست به سرقت زده‌اند. کارآگاهان در ادامه به تحقیق از همسایگان پرداختند که یکی از آنها سرنخ مهمی را در اختیار آنها قرار داد.

این زن که همسر یک مأمور پلیس است به مأموران گفت: حدود ساعت‌10شبی که سرقت رخ داد یک خودروی سوناتا که دو پسر جوان سرنشین آن بودند در مقابل مجتمع مسکونی ما توقف کرد. در یک لحظه متوجه شدم یکی از پسران از طریق بالکن طبقه اول در حال ورود به خانه همسایه است. بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و همزمان با آن، شماره پلاک خودروی سوناتا را نیز یادداشت کردم اما سارقان قبل از اینکه پلیس برسد پا به فرار گذاشتند. کارآگاهان در ادامه مالک خودروی مورد نظر را شناسایی کردند.

او خودرو را برای فروش در اختیار نمایشگاهی در شرق تهران قرار داده بود و از ماجرای سرقت خبر نداشت. مأموران راهی نمایشگاه مورد نظر شدند و در تحقیق از صاحب آنجا دریافتند که چندی‌قبل مرد جوانی به نمایشگاه مراجعه کرده و با پرداخت 14میلیون تومان و با شرایط اقساط، به‌صورت قولنامه‌ای خودو را برای همسر 30ساله‌اش خریده است.

با شناسایی زن جوان، مأموران متوجه شدند که وی همسر یکی از مجرمان سابقه دار به نام مهدی است. مهدی یکی از سارقان حرفه‌ای منزل بود که بارها از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود. این مجرم حرفه‌ای آخرین بار سوم اسفند‌ماه 89، زمانی که به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفت و از سوی پلیس محاصره شد سعی داشت راهی برای فرار پیدا کند اما هدف گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

مهدی همچنین در سال 87به همراه سه نفر از دوستانش با استفاده از یک خودروی زانتیا نقره‌ای اقدام به ربودن پسر جوانی کرده و وی را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

شلیک به دو مجرم حرفه‌ای

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای دستگیری مهدی شروع شد. کارآگاهان در ادامه موفق شدند هویت همدست او را شناسایی کنند. شواهد حکایت از این داشت که مهدی به همراه یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام مجتبی که با هم در یک محله زندگی می‌کردند دست به سرقت از منازل به‌ویژه در شرق پایتخت می‌زدند. درحالی‌که جست و جوهای پلیسی برای دستگیری این دو مجرم سابقه‌دار ادامه داشت کارآگاهان دریافتند که مهدی به اتهام درگیری مسلحانه نیز تحت تعقیب پلیس امنیت عمومی است. وی 14تیرماه سال‌جاری با تعدادی از فروشندگان مواد‌مخدر در منطقه ساوجبلاغ درگیر شده و پس از تیراندازی با سلاح جنگی و مجروح کردن سه نفر پا به فرار گذاشته بود.

با شناسایی مخفیگاه این تبهکار مخوف در منطقه سرآسیاب، مأموران پلیس راهی آنجا شدند و 17مهرماه قدم به مخفیگاه متهمان گذاشتند.دو متهم وقتی خود را در محاصره پلیس گرفتار دیدند تصمیم به فرار گرفتند. آنها بدون توجه به دستور ایست به پشت بام ساختمان رفتند اما لحظاتی بعد هر دوی آنها هدف گلوله قرار گرفتند و دستگیر شدند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک خودرو‌ی مگان کشف کردند که در تحقیقات مشخص شد این خودرو نیز همانند خودروی سوناتا به شیوه قولنامه‌ای و به نام همسر مهدی خریداری شده است.

با انتقال متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی آنها به سرقت‌های سریالی با استفاده از خودروهای مدل بالا اعتراف کردند.آنها همچنین مدعی شدند که پس از ارتکاب چند سرقت با هر یک از خودروهای مدل بالا، آن را برای فروش در اختیار نمایشگاه قرار می‌دادند و خودروی دیگری را می‌خریدند تا ردی از خودشان برجا نگذارند. سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای شناسایی مالباختگان و همچنین دیگر جرائم ارتکابی متهمان ادامه دارد.

کد خبر 187827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز