همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در طول مسیر پیاده راه ۱۷ شهریور، میدل باس‌های شارژی برای تردد شهروندان و افراد ناتوان جسمی تردد خواهند کرد.

مینی بوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب افزود: زیر ساخت مسیر پیاده راه به گونه‌ای طراحی شده که امکان تردد خودروهای اضطراری و در صورت لزوم خودروهای سنگین ویژه حمل بار مغازه‌های موجود در پیاده راه را داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز احداث مسیر پیاده راه از سوم خرداد ماه جاری افزود: این پروژه کار سنگینی است و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است. در روزهای ابتدایی به دلیل مسدود شدن خیابان‌های ۱۷ شهریور، شکوفه و پیروزی ترافیک ایجاد شد و نگرانی در شهروندان ایجاد کرده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا را نیازمند این تغییرات دانست و اظهار داشت: در نقاطی از تهران که شرایط مهیاست باید پیاده راه احداث کرد. تبدیل خیابان‌های صف یا‌‌ همان باغ سپهسالار و همچنین بازار به پیاده راه اثرات خوبی در پی داشته و با رضایتمندی شهروندان و کسبه همراه بوده است.

عبدالهی با تاکید براینکه در هر کار عمرانی تا مدتی سختی‌هایی وجود دارد گفت: همسایگان این پروژه نگرانی‌هایی دارند که قاعدتا بعد از اتمام کار شرایط تغییر می‌کند. در بسیاری دیگر از پروژه‌ها در ابتدا این نگرانی‌ها وجود داشت اما بعد از اتمام کار برطرف شد. دراین محدوده نیز ساکنان رضایت دارند اما برخی از کسبه درخصوص شغلشان نگرانی‌هایی دارند که طبق هماهنگی‌هایی انجام شده با اصناف، می‌توانند شغل خود را متناسب با فضای پیاده راه ایجاد شده تغییر دهند تا مورد استفاده شهروندانی که عمدتا با خانواده‌هایشان از این مکان استفاده می‌کنند قرار گیرد. همچنین اجرای پروژه باعث افزایش ارزش افزوده قیمت ملک خواهد شد، این افزایش قیمت از هم اکنون نیز رخ داده است.

وی تصریح کرد: در محور میدان امام حسین (ع) و ۱۷ شهریور بعضا شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی بودیم که با تبدیل این مکان به پیاه راه و محوری فرهنگی و اجتماعی و مکانی برای برپایی مراسم گوناگون، بستر این ناهنجاری‌ها برچیده شده و فضای مناسبی حاکم خواهد شد.

کد خبر 188626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز