یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با بدحجابی از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه 19 فروردین ماه، سردار رادان در خصوص نحوه اجرای این طرح افزود: طرح برخورد با بدحجابی از اول اردیبهشت ماه در تهران آغاز می‌شود و مصادیق آن پوشیدن شلوارهای کوتاه، ‌استفاده از شالهای کوچک که مو را نمی‌پوشاند، استفاده از مانتوهای کوتاه و تنگ و لباس‌های کوتاه و بدن‌نما است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول برخورد تنها با زنان بدحجاب صورت می‌گیرد و پس از پایان طرح که تا زمانی که تشخیص بدهیم، ادامه پیدا می‌کند، در مرحله دوم برخورد با بد پوششی پسران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با ارائه آماری از نتایج نظرسنجی عمومی اظهار کرد: 86 درصد مردم خواهان برخورد با بدحجابی بوده و در این بین 83 درصد معتقدند بدحجابی امنیت اخلاقی جامعه را به خطر انداخته است.

وی با بیان این که 78 درصد از افرادی که نظرسنجی از آنها صورت گرفته معتقدند که «بدحجابی» موضوعی ضد فرهنگی است، گفت: در این میان 93 درصد از پرسش شوندگان نیز اظهار کردند که نیروی انتظامی می‌تواند به موضوع بدحجابی پایان دهد.

وی افزود: در این بین بزرگترها و والدینی که فرزندانشان در گروه بدحجاب‌ها هستند، از پلیس خواسته‌اند که به آنها کمک کند و اعلام کرده‌اند که خودشان قادر نیستند موضوع را در خانواده حل کنند.

سردار رادان با بیان این که تا اول اردیبهشت ماه، کار اطلاع‌رسانی و آگاهسازی و برنامه‌های زبانی بر این موضوع به پایان می‌رسد، گفت: به همین واسطه واحدهایی که از قبل هم بوده از جمله گشت ارشاد فعال شده و در این میان چند واحد دیگر مانند گشت غیرمحسوس و برخورد با مزاحمان نوامیس نیز به طرح قبلی اضافه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: 30 گشت ارشادی، 15 گشت غیرمحسوس و 15 دستگاه گشت تجمعی که همان فولکس‌ها هستند، در سطح شهر این طرح را تا زمانی که تشخیص بدهیم لازم است، اجرا می‌کنند.

وی افزود: خودروهایی که در آن افراد بدحجاب نشسته باشند، توقیف و به مدت دو ماه در پارکینگ نگه داشته می‌شوند.

سردار رادان گفت: ما به هر محلی از جمله آموزشگاه‌ها سرکشی کرده و موارد مورد نظر را تذکر می‌دهیم.

وی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی نیز می‌توانند در صورت مشاهده رانندگان بدحجاب در بزرگراه‌ها، خودرو آنها را متوقف کنند و این موضوع تجاوز به حریم خصوصی محسوب نمی‌شود.

سردار رادان با بیان این که گشت‌های غیرمحسوس با لباس شخصی در سطح شهر مستقر هستند، تصریح کرد: این افراد مدارک، حکم و کارت هویتی به همراه خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج آمادگی دارد که در صورت نیاز از او نیز کمک گرفته شود، اما در این طرح فعلا نیازی به کمک بسیج نداریم.

کد خبر 19081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز