یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفت ولید جنبلاط با میانجی‌گری عربستان و تصمیم سنیوره مبنی بر جایگزینی وزرای جدید به جای وزرای مستعفی در دولت، بحران بین مخالفان و موافقان دولت لبنان را بار دیگر تشدید کرد.

به گزارش شبکه  خبری الجزیره ولید جنبلاط از لبنانی‌ها خواست تا قبل از رسیدن پرونده‌هایشان به عربستان آن را حل و فصل کنند.

وی افزود: موضوع دادگاه بین‌المللی به دلیل ماهیتش باید در چارچوب بین‌المللی بررسی شود و نیاز به بررسی آن در عربستان نیست.

مردوان حماده وزیر مستعفی ارتباطات لبنان نیزتاکید کرد که فواد سنیوره نخست وزیر این کشور، مذاکراتی را جهت تعیین وزرای جدید به جای وزرای مستعفی دولت آغاز کرده است.  در مخالفت با شیوه تصمصم گیری دولت لبنان نمایندگان گروه‌‌های معارض در کابینه، از جمله نمایندگان جنبش حزب‌الله از کابینه استعفا دادند و دیگر در جلسات هیات دولت شرکت نکردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الخلیج چاپ امارات حماده  همچنین به نامه‌ درخواست دولت لبنان به سازمان ملل متحد اشاره کرد که طی آن دخالت سازمان ملل در تصویب طرح تشکیل دادگاه بین‌المللی برای محاکمه‌ی عاملان ترور رفیق حریری را خواستار شده بود.

این دو موضوع به اساسی‌ترین موضوع مورد اختلاف و عامل افزایش بحران بین احزاب لبنانی منجر شده است.

از سوی دیگر، بعد از گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص نحوه‌ اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت و فعال ساختن نظارت بر مرزهای لبنان و سوریه، گروه‌های معارض بار دیگر اعتراض خود را به تلاش‌هایی که جهت جهانی ساختن بحران لبنان صورت می‌گیرد اعلام کردند.

در گزارش الخلیج آمده است که انتظار می‌رود سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به زودی در یک سخنرانی جدید دیدگاه‌های گروه‌های معارض را در خصوص بحران سیاسی لبنان اعلام کند.

کد خبر 19092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز