یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 204 واحد کاهش یافت و به 31 هزارو15 واحد رسید.

 در دادو ستد‌های روز گذشته شرکت‌های ملی صنایع مس، فولاد مبارکه‌، گل گهر و توسعه معادن و فلزات بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 107 واحد اثر منفی روی شاخص بورس بر جای گذاشت.

‌ ‌ رشد تقاضا برای خرید سهام

سهامداران بورس تهران دیروز 301 میلیون سهم را به ارزش 76 میلیارد و 500 میلیون تومان در بورس خریداری کردند. دیروز همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری بوعلی، تکین‌کو، فیبر ایران، مارگارین، قند شیرین خراسان، سیمان قائن، فولاد امیر‌کبیر کاشان، فولاد خراسان و نوش مازندران با صف خرید سهامداران مواجه شدند. صف خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملت هم با ثبت 110 تقاضا به 9 میلیون و 700 هزار سهم رسید.

نوسان قیمت وام مسکن در فرا بورس

درمبادلات روز گذشته فرا‌بورس سرمایه‌گذاران هشت هزارو774برگه اوراق تسهیلات مسکن مهر 91 را خریداری کردند اما در نهایت قیمت آن تغییر نکرد و به همان نرخ روز قبل مبادله شد. قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریور91 هم با 09/0‌درصد کاهش به 57 هزارو604 تومان رسید.

‌ ‌ چراغ رینگ کشاورزی همچنان خاموش است

در دادوستد‌های روز گذشته بورس کالا همچون روز شنبه هیچ کالایی در تالار کشاورزی مبادله نشد اما در مقابل محصولات متنوعی در رینگ فلزی و نفت و پتروشیمی دادوستد شد. دیروز در تالار نفت و پتروشیمی 260تن پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی شازند به قیمت هر کیلو چهار هزارو192تومان به‌صورت نقد فروخته شد. سرمایه‌گذاران همچنین 483تن پلی پروپیلن شرکت نوید زرشیمی را به قیمت چهار هزارو851تومان به‌صورت نقد خریداری کردند. محصول پلی بوتادین هم متقاضیان خود را داشت و تا پایان مبادلات 336تن از این محصول به قیمت پنج هزارو278تومان فروخته شد.

کد خبر 190971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز