شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

گروه حوادث: مجرم خطرناک که به اتهام حمله وحشیانه به یک زن ایرانی در برلین تحت تعقیب پلیس آلمان بود، در تهران دستگیر شد.

متهم

این مرد که تابعیت ایرانی، عراقی دارد از سوی پلیس آلمان به‌عنوان فردی خطرناک توصیف شد که احتمال دارد به زنان ایرانی مقیم این کشور آسیب برساند.جنایت هولناکی که متهم آن را رقم زد، در نهم آبان ماه(30اکتبر) در شهر برلین رخ داد. آن روز ساکنان منطقه شونه‌برگ برلین با شنیدن صدای جیغ و فریادی که از طبقه همکف یک آپارتمان به گوش می‌رسید از خانه‌هایشان خارج شدند.

یکی از همسایه‌ها وقتی خود را به پشت پنجره آپارتمان رساند متوجه پیکر غرق خون زن جوانی شد که روی کف آپارتمان افتاده بود. به‌دنبال تماس همسایه‌ها، پلیس در جریان قرار گرفت و تیمی از مأموران به سرعت راهی محل حادثه شدند. مأموران بعد از شکستن در ورودی آپارتمان، وارد آنجا شدند و زن ۳۶ ساله ایرانی را که به طرز وحشیانه‌ای با ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل کردند. این زن گرچه از مرگ حتمی نجات یافت اما به‌خاطر آسیب‌های وحشتناکی که دیده بود در بیمارستان بستری شد.

همزمان با انتقال زن مجروح به بیمارستان، در یکی دیگر از اتاق‌های خانه، دختر 10ساله زن مجروح درحالی‌که دست و پایش بسته شده و به‌شدت وحشت کرده بود پیدا شد. این دختر خردسال شاهد حمله خونین به مادرش بود و چنان شوکه شده بود که قادر به حرف‌زدن نبود، به همین دلیل مأموران وی را نزد روانپزشک بردند تا بتواند سلامتی روانی خود را باز یابد.

به‌دنبال این حادثه، خبر حمله وحشیانه به زن ایرانی در برلین به سرعت در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های آلمان و حتی ایران پیچید. مأموران پلیس که برای شناسایی عامل جنایت به تحقیق از همسایه‌ها دست زده بودند متوجه شدند که زن ایرانی به تازگی به همراه شوهر و دختر ۱۰ساله‌اش به این آپارتمان کوچک نقل مکان کرده بودند. از آنجایی که این زوج به خوبی قادر به صحبت‌کردن به زبان آلمانی نبودند، معمولا دخترشان نقش مترجم را برای آنها بازی می‌کرد و از همه مهم‌تر اینکه پس از وقوع این حادثه کسی شوهر زن جوان را ندیده بود.

ردپای آشنا

با ناپدیدشدن مرموز مرد 45ساله به نام امید، این فرضیه که او عامل حمله به زن ایرانی بوده قوت یافت و طولی نکشید که در تحقیق از زن ایرانی و دخترش مشخص شد فرضیه پلیس درست بوده و عامل جنایت کسی جز امید نیست. بررسی‌های پلیس برای یافتن ردی از این مرد آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد امید از طریق سایت‌های اینترنتی با زنان ایرانی زیادی در ارتباط بوده است. با این اطلاعات، بررسی‌های پلیسی وارد مرحله‌ای تازه شد و از آنجا که احتمال می‌رفت امید برای زنان دیگر نیز خطرساز باشد پلیس و دادستانی برلین با صدور اطلاعیه رسمی به زنان ایرانی درباره این مرد هشدار دادند. در این اطلاعیه که عکس و مشخصات امید در آن درج شده، آمده بود: «شخص مظنون از طریق صفحات اینترنتی گوناگون با زنان ایرانی‌تبار تماس برقرار می‌کند. این مرد فراری است و به‌احتمال قوی درصدد برقراری تماس مجدد با زنان دیگری است که قبلا با آنها از طریق سایت‌های اینترنتی آشنا شده است. او تابعیت هلند را دارد اما احتمالا دارای مدارک شناسایی ایرانی نیز هست و بیم آن می‌رود به زنانی که به‌صورت اینترنتی با آنها آشنا شده، آسیب برساند.»

دستگیری در تهران

درحالی‌که تلاش پلیس آلمان برای دستگیری متهم به نتیجه‌ای نرسیده و از طرفی اسم و مشخصات او در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، اخبار و اطلاعاتی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب از آلمان به ایران آمده‌است. خیلی زود هماهنگی‌های لازم با سرپرست دادسرای امور جنایی تهران انجام شد و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مأمور دستگیری این مرد شدند. با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اخبار و اطلاعاتی که از طریق پلیس بین‌الملل در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بود مشخص شد که متهم پس از ارتکاب جرم، آلمان را از طریق هواپیما به مقصد ترکیه ترک کرده و سپس از طریق مرز زمینی وارد ایران شده است.

مأموران در ادامه متوجه شدند که این مرد بعد از ورود به ارومیه، راهی تهران شده است. به این ترتیب در مسیر حرکت او کمین کرده و ساعت چهار بعدازظهر 26آبان‌ماه وی را به محض ورود به تهران دستگیر کردند. مرد 45ساله پس از انتقال به اداره آگاهی ضمن اعتراف به مجروح‌کردن زن ایرانی در آلمان گفت: بسیاری از اخباری که در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده دروغ است. آن زن همسر من بود و وقتی متوجه شدم که وی به من خیانت کرده است، خون جلوی چشمانم را گرفت و به همین دلیل وی را هدف ضربات چاقو قرار دادم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در حال حاضر متهم در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 191559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز