سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: سارق تحت تعقیب وقتی خود را در محاصره پلیس دید با سرعت زیاد به طرف آنها راند تا با زیر گرفتن مأموران، راه فرار پیدا کند.

او بعد از در هم کوبیدن ماشین پلیس و تصادف با یک خودروی دیگر به فرار ادامه داد تا اینکه هدف شلیک پلیس قرار گرفت.
چند روز پیش مأموران پلیس آگاهی اصفهان سرگرم گشتزنی در سطح شهر بودند که در یکی از خیابان‌ها به یک وانت نیسان مشکوک شدند. آنها شماره پلاک وانت را استعلام کردند و متوجه شدند که این خودرو سرقتی است و دستور توقیف آن صادر شده است.

مأموران که حدس می‌زدند سارق خودرو در همان حوالی باشد، وانت نیسان را زیرنظر گرفتند و لحظاتی بعد مردی را که قصد سوار شدن به ماشین را داشت، دستگیر کردند. این مرد به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت خودروی نیسان با همدستی دزد سابقه‌داری به نام سیامک اعتراف کرد. او گفت: من و سیامک در خیابان‌های شهر می‌گشتیم و به محض مشاهده خودروی وانت نیسان که در گوشه‌ای پارک شده بود، آن را به سرقت می‌بردیم. سپس ماشین را در اختیار مالخران قرار می‌دادیم و آنها برخی از ماشین‌ها را با انتقال به مرز پاکستان، به فروش می‌رساندند.

با اعترافات این مرد دستور بازداشت سیامک صادر شد. مأموران در بررسی سوابق این مرد، محل‌های تردد و پاتوق‌های او را شناسایی کردند و این محل‌ها را زیرنظر گرفتند. درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری دزد تحت تعقیب ادامه داشت، روز یکشنبه مأموران این مرد را که سوار بر یک خودروی مزدا بود، در خیابان سهروردی اصفهان شناسایی کردند. بررسی پلاک خودروی مزدا نشان می‌داد که این خودرو نیز مسروقه است و به این ترتیب دستور ایست صادر شد. سیامک با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشت و مأموران به تعقیب وی پرداختند. آنها با سد کردن راه فرار مرد سارق از او خواستند توقف کند اما سیامک با سرعت زیادی به سمت مأموران راند تا آنها را زیر بگیرد و راهی برای فرار پیدا کند.

لحظاتی بعد خودروی این مرد به‌شدت با خودروی پلیس برخورد کرد اما با این حال وی دست از فرار برنداشت. او خیلی زود تغییر مسیر داد و در همین هنگام با خودروی دیگری تصادف کرد. مرد سارق که قصد تسلیم‌شدن نداشت به فرار ادامه داد و بی‌توجه به شلیک‌های اخطار پلیس به رانندگی ادامه داد. مأموران که چاره‌ای جز شلیک مستقیم نداشتند، با رعایت قانون به‌کار‌گیری سلاح، او را هدف گرفتند و وی بعد از اصابت چند گلوله به بدنش، توقف کرد. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: با دستگیری سیامک، او به بیمارستان انتقال یافت اما به‌علت شدت جراحات وارده به کما رفت. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد و همدستش تا‌کنون ده‌ها خودرو سرقت کرده‌اند که تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 189707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز