گروه بورس: در حالی که هفته گذشته مدیرعامل ایران خودرو در اظهارنظری بی‌سابقه گفته بود، 2خودروساز بزرگ خارجی برای خرید سهام ایران خودرو تقاضای خود را ارائه داده‌اند

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان سهامدار عمده این شرکت اعلام کرد هنوز هیچ درخواستی به ایدرو به عنوان سهامدار عمده شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو ارسال نشده است.
 مهدی امینی مدیر  سرمایه‌گذاری‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این‌باره گفت: تاکنون هیچ درخواستی برای خرید سهام ایران از طرف مشتریان و سرمایه‌گذاران خارجی دریافت نشده است؛ ضمن این‌که سازمان گسترش نیز هیچ برنامه‌ای برای عرضه سهام ایران خودرو ندارد.
وی افزود: سازمان گسترش با در دست داشتن 40  درصد از سهام ایران خودرو، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود،طبیعتاً هرگونه درخواستی ابتدا باید به این سازمان ارسال شود. امینی با تأکید بر این‌که تا این تاریخ هیچ درخواستی برای خرید سهام ایران خودرو از طرف سرمایه‌گذاران خارجی وجود نداشته تصریح کرد: نظر افراد در این زمینه تعیین کننده نیست بلکه واگذاری سهام خودروسازان به سیاستگذاری و تدوین طرحی جامع نیاز دارد.
مدیر سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأکید کرد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی، پیشنهادی برای خرید سهام  شرکت‌های خودروسازی ارائه کنند، این درخواست ابتدا باید در هیأت مدیره سازمان گسترش مطرح و در این مورد بحث شود. بنابراین روال کار طبق ضوابط و قواعد کاملاً روشن است.
این گزارش حاکی است: پنج‌شنبه گذشته منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده بود، خودروسازان بزرگ خارجی مشتری سهام ایران خودرو هستند. وی از اعلام نام این دو شرکت خودداری کرده و گفته بود فعلاً نمی‌توانم نام آنها را بگویم، اما یکی از آنها جزو هفت خودروساز بزرگ جهان است. در طول سال‌های گذشته شایعه فروش سهام ایران خودرو به سرمایه‌گذاران خارجی همواره در مطبوعات منعکس شده است اما این موضوع هیچ‌گاه در عمل محقق نشده است.
موضع خصوصی‌سازی
در همین حال سید مهدی عقدایی مدیر امور عرضه سهام سازمان خصوصی‌سازی نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: هیچ مکاتبه‌ای در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی انجام نشده است؛ ضمن این‌که اگر قرار است خریداری وجود داشته باشد باید با وزارتخانه متبوع  شرکت‌های خودروسازی یعنی وزارت صنایع مکاتبه شود و سازمان خصوصی‌سازی در این مورد دخیل نیست.
کد خبر 19205

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز