گروه حوادث: 3 جوان گروگانگیر وقتی از هراس دستگیر شدن، گروگان 10 ساله خود را آزاد کردند، تصور می کردند ماجرا تمام شده است، اما وقتی 55 روز بعد در محاصره ماموران پلیس قرار گرفتند فهمیدند پلیس در این مدت مخفیانه به دنبال آنها بوده است.

بیست و پنجم بهمن ماه، وقتی فرزند 10 ساله یک مهندس راه و ساختمان در حال بازگشت از مدرسه به خانه بود، در نزدیکی خیابان هدایت ناگهان با حمله سه سرنشین یک تویوتای سفید رنگ روبرو شدند که قبل از آنکه او بتواند کمک بخواهد او را به داخل خودرو کشانده و با زور سرش را به زیر صندلی بردند.

ساعتی بعد خودروی گروگانگیران که با سرعت حرکت می‌کرد با عبور از چندین خیابان، به شهرک علایین رسید و در آنجا بود که 3 گروگانگیر او را از خودرو پیاده کرده و بدون آنکه کسی متوجه شود به آپارتمانی که از قبل در نظر گرفته بودند کشاندند.

لحظاتی بعد ربایندگان از کودک خردسال خواستند تا شماره تلفنی از پدرش به آنها بدهد و پس از آ‌نکه وی شماره تلفن دفتر کار پدرش را به آنها داد.

ربایندگان کودک خردسال در تماسی با پدر  ماجرای ربودن کودکش را به او اطلاع دادندو  درخواست 150 میلیون تومان در قبال آزادی وی کردند.

در حالی که ربایندگان پدر کودک را تهدید کرده بودند که چنانچه موضوع را با پلیس در میان بگذارد جان کودکش به خطر می افتد با این حال  مهندس راه و ساختمان از آنجا که دخالت پلیس را بهترین راه حل برای نجات فرزندش  می‌دانست ماجرا را به پلیس گزارش کرد.

با گزارش این آدم ربایی ، کاراگاهان اداره 11 آگاهی پایتخت، عملیات تخصصی خود برای رهایی گروگان خردسال را آغاز کرده و با آموزشهای ویژه ای که به خانواده کودک دادند، شرایطی را بوجود آوردند تا کودک ربایان دچار هراس شده و چاره ای جز رهایی کودک نداشته باشند.

پایان خوش گروگان‌گیری
ساعت بیست و سه 26 بهمن ماه، آدم ربایان جوان در حالی که ادامه گروگانگیری را بی‌نتیجه می‌دیدند تصمیم گرفتند تا گروگان خود را رها کنند و متواری شوند، بنابراین آنها با پدر کودک تماس گرفته و محل رها کردن او در منطقه تهرانپارس را  اطلاع دادند، به این ترتیب لحظاتی بعد کودک که وحشتزده در خیابان ایستاده بود به آغوش خانواده اش بازگشت.
تحقیقات مخفیانه پلیسی
در حالی که گروگانگیران تصور می کردند با آزاد کردن گروگان خود ماجرا پایان یافته و پلیس دیگر در تعقیب آنها نیست،  کاراگاهان اداره 11 آگاهی ، تحقیقات مخفیانه خود برای یافتن ردی از مخفیگاه آدم ربایان را آغاز کردند.
با اطلاعاتی که کودک زیرک در اختیار پلیس قرار داد سرانجام کارآگاهان توانستند ردی از مخفیگاه آدم ربایان که برای اجرای نقشه گروگانگیری اجاره شده بود پیدا کنند.
 سرهنگ حسین خوئینی معاون اداره آگاهی پایتخت روز گذشته در توضیح این خبر گفت :  کارآگاهان با اطمینان از اینکه متهمان به مخفیگاه خود باز خواهند گشت آن محل را  تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار دادند تا اینکه عصر نوزدهم فروردین یکی از متهمان برای جمع آوری وسایل خانه به آنجا رفت ولی هنگام خروج از خانه خود را در محاصره کاراگاهان اداره11 آگاهی پایتخت دید وچاره‌ای جز تسلیم نداشت .
مرد جوان در بازجویی ها با بیان اینکه کودک گروگان گرفته شده را اتفاقی انتخاب کرده‌اند گفت ما هیچ آشنایی‌ای با خانواده کودک نداشته و از اوضاع مالی آنها هم هیچ اطلاعی نداشتیم.
 وی در ادامه تحقیقات محل اختفای دو همدست خود را که عمو وپسر عمویش بودند در یکی از شهرستانهای شرقی کشور در اختیار پلیس قرار داد و به این ترتیب تیمی با حکم قضایی   فخرالدین جعفرزاده، ریاست دادسرای جنایی تهران ، تیمی از کاراگاهان اداره 11 آگاهی توانستند 2 متهم دیگر را نیز در این شهرستان دستگیر کنند.
به این ترتیب متهمان با انتقال به تهران روز گذشته از سوی توکلی بازپرس دادسرای جنایی تحت بازجویی
قرار گرفتند.

کد خبر 19218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز