همشهری‌آنلاین: لهستان میزبان آینده کنفرانس سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوا خواهد بود.لهستان کشوری است که به علت سیاست‌های خود در مورد آب و هوا همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

براساس بیانیه‌هایی که روز چهارشنبه در کنفرانس سازمان ملل درباره آب و هوا در دوحه قطر منتشر شد، لهستان، کشور عضو اتحادیه اروپا که به علت سیاست‌های خود در مورد آب و هوا همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرد، سال دو هزار و سیزده میزبان این کنفرانس خواهد بود.

لهستان روز چهارشنبه به طور رسمی نامزدی خود را برای برگزاری مذاکرات آینده سازمان ملل درباره آب و هوا در این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از دوحه ، کریستیانا فیگرز ، مسئول دبیرخانه سازمان ملل درخصوص تغییرات آب و هوایی گفت لهستان گزینه خوبی برای برگزاری نشست آینده است.

وی افزود این کنفرانس توجه همه کشورهای جهان را به کشور میزبان جلب می‌کند و این کشور را ترغیب می‌کند تا مشکلات خود را برطرف کند و فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

با این حال، انتخاب لهستان به عنوان میزبان‌ آینده این کنفرانس،‌ انتقادهای شدید فعالان محیط زیست را برانگیخته است.

جری جرابک، یکی از کارشناسان صلح سبز گفت کشوری که این نشست در آن برگزار می شود ، باید به شدت در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی پای بند و قادر به مذاکره و مصالحه باشد، اما لهستان در این دو زمینه نمره خوبی ندارد.

کد خبر 192738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز