مدیرعامل بورس تهران از افزایش تعداد کدهای معاملاتی خبر داد و گفت: تعداد کدهای معاملاتی که نشان‌دهنده تعداد سهامداران است در سال‌جاری افزایش یافته و به شش میلیون و 200هزار کد رسیده است.

به گزارش ایسنا، حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از افزایش 30درصدی بازدهی بازار سرمایه خبر داد و گفت: شاخص کل بورس تهران در ابتدای امسال 25هزار و 900واحد بود که در حال حاضر به بیش از 33هزار واحد رسیده است که این میزان نسبت به ابتدای سال 30درصد رشد کرده است. این در حالی است که بازدهی بورس در کل سال گذشته حدود 13درصد بود. او همچنین افزود: ارزش بازار سرمایه طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته و از 126هزار میلیارد تومان در ابتدای سال به 152هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل اعلام کرد: علاوه بر این، سودآوری شرکت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به‌طوری‌که شرکت‌ها در سال گذشته 20هزار میلیارد تومان بودجه به بورس اعلام کرده‌اند که این میزان در سال‌جاری به 27هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان‌دهنده وضعیت سودآوری مناسب شرکت‌هاست که باعث افزایش اقبال به بازار سرمایه شده است. مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه 37 صنعت از طیف‌های مختلف اقتصادی در بورس حضور دارند، تأکید کرد:

برخی صنایع موتور محرک رشد بازار بوده و صنایع مهم و مادر کشور همچون صنایع فولادی، پتروشیمی، معدنی و سیمانی که در راستای اصل44 وارد بازار سرمایه شده‌اند با اقبال مطلوبی مواجه شده‌اند. او گفت:‌تعداد کدهای معاملاتی در ابتدای سال پنج میلیون کد بود که در حال حاضر به شش میلیون و 200هزار کد رسیده است که نشان می‌دهد تعدادهای کد معاملاتی و اقبال مردم به میزان زیادی در بورس تهران افزایش یافته است. مدیرعامل بورس تهران یادآور شد: تعداد کدهای معاملاتی از سال 46 و از زمانی که بازار سرمایه شکل گرفت تا سال گذشته پنج میلیون کد بود و از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 200هزار کد به این میزان اضافه شده است.

کد خبر 193821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز