معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: پرسپولیس و استقلال هریک باسرمایه ۳۰ میلیارد تومان، تا بهمن‌ماه در فرابورس پذیرفته‌ می‌شوند و سپس سهامشان به‌صورت خرد و بلوک عرضه می‌شود.

 ابوالقاسم شمسی جامخانه در گفت‌وگو با فارس افزود: با تغییر و تحولات ایجاد شده و با همکاری همه مسئولان، بعد از مدت‌ها مقدمات پذیرش سهام این دو باشگاه در فرابورس مهیا شده است. او ادامه داد: این دو باشگاه تا پیش‌ازاین به‌دلیل وجود مشکلاتی در ساختار صورت‌های مالی، نداشتن دارایی و زیان انباشته 10میلیارد تومانی، از امکان پذیرش و عرضه سهام برخوردار نبودند. حتی پارسال برند این دو باشگاه ارزشگذاری شد اما مورد قبول هیأت واگذاری قرار نگرفت.

او اعلام کرد: با تلاش‌های انجام‌شده اول اینکه صورت‌های مالی منتهی به 31خرداد 91این دو باشگاه که قبلا از نظر حسابرس مردود بود، به‌صورت مشروط درآمده که نسبت به گذشته بهبود یافته است و دوم اینکه با همکاری و پیشنهاد وزارتخانه‌های ورزش و اقتصاد به همراه سازمان خصوصی‌سازی‌، طرح واگذاری دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس در هیأت وزیران بررسی و با موافقت همه و شخص رئیس‌جمهور مقرر شد ورزشگاه درفشی‌فر به باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و ورزشگاه مرغوبکار به باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال واگذار شود تا این دو باشگاه با تکیه بر این دارایی از امکان پذیرش در بازار سهام برخوردار باشند.

او گفت: مصوبه فوق در17دی‌ماه ابلاغ شده و حال با تکیه بر قانون بودجه 91و امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سرمایه اسمی این دو باشگاه از یک و 10میلیون تومان به 30میلیارد تومان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، برنامه کسب و کار هم برای استقلال و پرسپولیس تهیه می‌شود، تا با این مقدمات، پرونده آنها در هیأت پذیرش فرابورس بررسی شود. معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ توضیح داد: تلاش می‌شود فرایند پذیرش استقلال و پرسپولیس در بهمن‌ماه نهایی و سپس سهام آنها به‌صورت خرد و بلوک عرضه شود.

 

کد خبر 197579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز