همشهری آنلاین: لغو قانون نداشتن حق اعتراض به آراء کمیته انضباطی دانشجویان، وخامت حال سه دانش‌آموز شین‌آبادی، اعلام اسامی پذیرفته شدگان آرم طرح ترافیک، تجمیع کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، حضور گل‌محمدی در جایگاه سرمربی موقت پرسپولیس و ... سرخط اخبار دوشنبه 20 آذر ماه است.

گل محمدی سرمربی موقت پرسپولیس شد

ایسنا: اعضای کمیته‌ فنی باشگاه پرسپولیس در جلسه دوشنبه 20 آذر ماه این کمیته، یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی موقت پرسپولیس تا تعیین تکلیف مانوئل ژوزه انتخاب کردند.

قیمت سکه در بازار تهران

فارس: دوشنبه 20 آذر ماه در بازار سکه و طلای تهران، سکه طرح جدید یک میلیون و 190 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 205 هزار تومان، نیم سکه 590 هزار تومان، ربع سکه 307 هزار تومان، سکه گرمی 185 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 120 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

20 آذر ؛ هوا در شرایط ناسالم

فارس: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، دوشنبه 20 آذر ماه نسبت به روز گذشته بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده دی اکسید گوگرد در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کنکور دانشگاه آزاد و سراسری تجمیع شد

فارس: ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد سال 92 خبر داد و گفت: کنکور سراسری و کنکور دانشگاه‌ آزاد برای سال 92 با یکدیگر تجمیع می‌شود و ثبت‌نام و پذیرش رشته‌محل‌های آزمونی دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی 93 - 92 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. بنابراین در سال تحصیلی 93 - 92 دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام و آزمون مجزایی نخواهد داشت.

فراخوان جذب و بورس هیئت علمی دانشگاه آزاد آغاز شد

فارس: حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ متقاضیان جذب و اخذ بورس در دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع از نیازهای واحدهای دانشگاهی می توانند از امروز به مدت 30 روز به سایت اینترنتی جذب اعضای هیئت علمی به آدرس jazb.iau.ir  مراجعه و نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

پیش‌بینی هواشناسی برای سه‌شنبه ؛ آب‌گرفتگی معابر عمومی تهران

فارس: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلاب، اختلال تردد در جاده های کوهستانی، به سبب بارش شدید باران و برف گاهی با وزش باد و رعدوبرق، در استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب لرستان و شمال غرب فارس از اواخر دوشنبه و طی روز سه شنبه قابل پیش‌بینی است.

آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش باران و برف ابتدا در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و سپس در استانهای البرز، قزوین، تهران، اصفهان، مرکزی، یزد و خراسان جنوبی در روز سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به استعفا

فارس: حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط برخی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم و اگر جمع‌بندی این باشد که یک روز هم مسئول نباشم، حاضرم؛ برای مسئولیت شوق ندارم اما برای خدمتگزاری شوق دارم.

کریم صفایی آزاد شد

فارس: کریم صفایی، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان که به دلیل برخی اتهام‌ها از دوشنبه 6 آذر ماه امسال توسط نهادهای نظارتی بازداشت شده بود، دقایقی پیش آزاد شد. صفایی اسفندماه سال گذشته از سوی وزارت ورزش در حالی از سمت خود برکنار شد که مدت چهار ساله زمان ریاست وی در این فدراسیون به پایان رسیده بود.

بزرگراه آزادگان حدفاصل پل فتح تا پل کن افتتاح شد

فارس: 10 کیلومتر از تندروهای بزرگراه آزادگان حدفاصل پل فتح تا پل کن، صبح دوشنبه 20 آذر ماه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

شروع دیدارهای انتخاباتی تشکلهای دانشجویی

فارس: امیرحسین اکبرپور عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیدار اعضای این تشکل با محمدرضا عارف خبر داد و گفت: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنج‌شنبه 23 آذرماه با محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح‌طلب احتمالی دیدار خواهند کرد.

رقیب مرکل در انتخابات پارلمانی معرفی شد

فارس: رقیب سوسیال‌دموکرات صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی آتی با کسب اکثریت آرا، نامزد این حزب معرفی شد. حزب سوسیال دموکرات آلمان در نشست حزبی خود در هانوفر با 93.45 درصد آرا،«پییر اشتاین‌بروک» را به عنوان رقیب «آنگلا مرکل» در انتخابات پارلمانی سال 2013 انتخاب کرد.

اسامی پذیرفته‌شدگان آرم طرح ترافیک اعلام شد

فهرست افراد واجد شرایط دریافت مجوز طرح ترافیک از طریق سایت شهرداری تهران به نشانی Tehran.ir اعلام شد. فهرست افراد واجد شرایط دریافت مجوز طرح ترافیک از طریق سایت شهرداری تهران و سامانه ثبت نام آرم طرح ترافیک اعلام شده تا متقاضیان بتوانند اسناد و مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک ارائه دهند و پس از بررسی پرونده و مدارک آنها در مورد صدور آرم طرح ترافیک اقدام شود.

مشاور ارشد دولت چین در راه ایران

فارس: بای لی چن مشاور ارشد سیاسی دولت چین، دوشنبه 20 آذر ماه از پکن عازم ایران، آذربایجان و لیتوانی شد. بای لی چن که معاون رئیس کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین است، بالاترین مقام مشاوره ای دولت است که به دعوت مجلس ایران، مجمع ملی آذربایجان و پارلمان لیتوانی عازم این تور سه جانبه شده است.

نادر دریابان درگذشت

«نادر دریابان» رزمنده جنگ تحمیلی و خبرنگار پیشکسوت دفاع مقدس که از چندی پیش در بیمارستان حضرت رسول‌ اکرم(ص) تهران بستری بود، صبح دوشنبه 20 آذر ماه به رحمت ایزدی پیوست.

وخامت وضعیت جسمانی ۳ دانش‌آموز پیرانشهری

فارس: رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه ۲ دانش‌آموز بیمارستان ارومیه مرخص شدند، گفت: در حال حاضر وضعیت ۳ دانش‌آموز در بیمارستان تبریز وخیم است.

34 نشریه و سایت خبری مجوز گرفتند

مهر: هیئت نظارت بر مطبوعات در آخرین جلسه خود به 4 پایگاه اطلاع‌رسانی و 30 نشریه مجوز داد. در جلسه دوشنبه 20 آذر ماه هیئت نظارت برمطبوعات، تقاضای صدور مجوز نشریات عمومی، اختصاصی، تخصصی و پایگاه‌ های اطلاع‌رسانی اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت که طی آن 4 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی و 30 نشریه مجوز انتشار دریافت کردند. در این بین صدور مجوز تعداد 2 هفته‌نامه، 5 دوهفته‌نامه، 18 ماهنامه و 5 فصلنامه مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

قانون نداشتن حق اعتراض به آرای کمیته انضباطی دانشگاه‌ها لغو شد

مهر: کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه «مصوبه سال 77 شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نداشتن حق اعتراض به آرای کمیته انضباطی دانشجویان لغو شد»، تاکید کرد: این مصوبه هم اکنون لغو شده و قابلیت اجرایی ندارد. وی با اشاره به موضوع ستاره‌دار شدن دانشجویان منتقد، با کذب محض دانستن این موضوع، تصریح کرد: ممنوع‌التحصیل شدن دانشجویان کاملاً کذب محض است و هیچ دانشجویی تا کنون ممنوع‌التحصیل نشده است. وزارت علوم هیچ فردی را ممنوع‌التحصیل نکرده زیرا ما مرجع تشخیص این موضوعات نیستیم.

اتحادیه اروپا جایزه صلح نوبل را دریافت کرد

ایسنا: روسای کمسیون، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا طی مراسمی که برای اهدای جایزه صلح نوبل در پایتخت نروژ برگزار شد، این جایزه را دریافت کردند. پیش از این اتحادیه اروپا به دلیل تلاش‌هایش در راستای «ارتقای صلح و حقوق بشر در شش دهه گذشته پس از جنگ جهانی دوم» به عنوان برنده جایزه صلح نوبل انتخاب شد.

دستور پادشاه عربستان برای جلوگیری از تخریب بخشی از خانه خدا!

ایسنا: پس از بحث‌هایی که درباره تخریب رواق عثمانی کعبه در جریان پروژه بازسازی مسجد الحرام اخیرا در گرفته بود، سرانجام اعلام شد که به دستور «ملک عبدالله»، پادشاه عربستان، این بخش از مسجد حفظ می‌شود. در پروژه‌ی توسعه مسجد‌الحرام، مساحت یکی از بناهای مقدس مسلمانان جهان به دو برابر مساحت فعلی افزایش خواهد یافت. پروژه توسعه مسجدالحرام و مسجدالنبی از سال 2009 آغاز شده و تا به حال در قالب آن علاوه ‌بر تخریب 300 بنای تاریخی، 1900 ساختمان مسکونی و 2350 هتل تخریب شده‌اند. با پایان یافتن پروژه توسعه مسجدالحرام این بنا گنجایش پذیرایی از 630 هزار زائر را خواهد داشت.

کد خبر 193967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز