قیمت سهام بیشتر شرکت‌های ساخت اسلحه در آمریکا پس از حادثه مدرسه سندی هوک، سقوط کرد.

gun

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حادثه غم‌انگیزی که در مدرسه سندی هوک در کنتیکت آمریکا اتفاق افتاد، تمامی چشم‌ها را به سوی کارخانه‌های تولید اسلحه در آمریکا معطوف کرد. روزجمعه‌ در کشتار دبستان سندی هوک شهر نیوتون ایالت کنتیکت جوان20 ساله مسلحی پس از کشتن مادر خود با ورود به دبستان محل کار مادرش اقدام به کشتن 20کودک بی گناه و شش نفر از کارکنان این دبستان کرد.

این کشتار واکنش چهره‌های سیاسی و غیرسیاسی را در داخل و خارج آمریکا دربر داشته است. کاخ سفید در واکنش به انتقادهای اخیر از رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: حرکت اوباما برای کنترل سلاح بسیار سریع خواهد بود و برای جلوگیری از تکرار حوادثی همچون کشتار کنتیکت، مجموعه‌ای از اقدامات جامع که شامل تصویب قانون کنترل سلاح خواهد بود، انجام می‌شود. درپی این رخداد، با شروع فعالیت بازارهای سهام آمریکا، قیمت سهام شرکت وسون و اسمیت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید اسلحه کاهش یافت و با افت 2/5درصدی قیمت، هرسهم آن هشت دلار و 66سنت معامله شد.

سهام این شرکت در بورس نزدک معامله می‌شود. درآمد این شرکت در سال‌جاری 412میلیون دلار بوده ودرآمد خالص آن16.1میلیون دلار گزارش شده است. در سوی دیگر، قیمت سهام شرکت اسلحه‌سازی‌ استرام راگر نیز افت 7.8درصدی را به ثبت رساند. این شرکت در کنتیکت آمریکا (محل حادثه اخیر) واقع است و به‌نام راگر معروف است وسهام آن در بورس نیویورک معامله می‌شود. طبق این آمار سهامداران شرکت کابلا هم با سقوط 7.3درصدی سهامشان روبه‌رو شدند.

شرکت کابلا، یکی از شرکت‌های بازاریاب و فروشنده اصلی لوازم ماهیگیری، شکار و کمپینگ و درآمد خالص آن 112میلیون دلار اعلام شده است. تحلیلگران بازار سرمایه در این‌باره می‌گویند: هر بار اتفاقی این‌چنینی در آمریکا روی می‌دهد، بحث‌های داغی درخصوص قانون حمل سلاح در میان مقامات ایجاد می‌شود، اما این حادثه چیزی فراتر از بحث و جد‌ل است؛ چند کودک بی‌گناه که میانگین سنی آنها 10سال بود، تنها برای درس خواندن دور هم جمع شده بودند؛ حادثه‌ای که دیگر حتی مقامات نیز قادر به هضم آن نیستند و هیچ‌یک از سخنگویان شرکت‌های اسلحه‌سازی‌ حاضر به ارائه پاسخ در این‌باره نشده‌اند.

کد خبر 194848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز