یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس فرهنگسرای خاوران از برگزاری دومین مسابقه عکس عاشورایی خبر داد و گفت: این مسابقه برای مقابله با جریانی در فضای مجازی است که فرهنگ عاشورا را فرهنگی خشن، غیر عقلانی و بدون عاطفه معرفی می‌کند.

عکاسی

به گزارش ایرنا، سید علیرضا مژگانی آخرین مهلت دریافت آثار را 23 دی ماه عنوان کرد و گفت: جوایز دومین دوره مسابقه عکس عاشورایی کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، عتبات عالیات و مشهد مقدس خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.ashorapic.ir آثار خود را ارسال کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 سوگواری در روزها تاسوعا و عاشورا، عزاداری کودکان، عاشورا و ولایت، سنت های عزاداری در شهرستان ها و استان های مختلف و حماسه عاشورا، الگوی بیداری اسلامی را محورهای این مسابقه برشمرد و گفت: علاقمندان می‌توانند در هر بخش 10 عکس برگزیده خود را ارسال کنند.

هیچ محدودیتی در نوع و اندازه عکس های ارسالی وجود ندارد و عکس هایی که با تلفن همراه گرفته شده اند نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

مژگانی تصریح کرد که عکس هایی که در این پایگاه بارگذاری می‌شوند، از سوی شرکت کنندگان امتیاز می‌گیرند تا در موتورهای جستجوی دنیا در صفحات نزدیک به اول با کلمات کلیدی چون امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا در اختیار کاربران قرار گیرند.

وی بر ضرورت حضور جدی نهادهای فرهنگی و حاکمیتی در راستای معرفی فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این مسابقه بهانه‌ای است تا با مشارکت مردمی، صحنه های زیبای عزاداری مردم ایران، در فضای مجازی در اختیار عموم قرار گیرد تا به این ترتیب با تصاویر خشن مرتبط با قمه زنی و دیگر انواع عزاداری های خشن مقابله شود.

 

کد خبر 195323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز