گروه حوادث: مرد جنایتکار که پس از قتل دوست ثروتمندش، خودروی 300میلیون تومانی و مقداری اموال باارزش از خانه آنها دزدیده بود، صحنه جنایت را بازسازی کرد.

حوادث

ساعت 30دقیقه بامداد سه‌شنبه گذشته مأموران کلانتری101 تجریش در جریان قتل جوان 24ساله‌ای به نام دانیال در خانه‌شان قرار گرفتند و موضوع را به قاضی شهریاری، کشیک جنایی اطلاع دادند. دقایقی بعد تیمی از مأموران کلانتری به همراه بازپرس جنایی پای در قتلگاه پسر جوان که آپارتمان مجللی بود، گذاشتند. جسد پسر جوان داخل اتاق خواب بود و تحقیقات اولیه نشان می‌داد که وی بر اثر شلیک گلوله به پشت سرش به قتل رسیده است.

در زمان جنایت، اعضای خانواده مقتول در خانه حضور نداشته‌اند و خواهر وی نخستین کسی بود که به‌محض ورود به خانه با جسد برادرش روبه‌رو شده و ماجرا را به پلیس خبر داده بود. در ادامه مأموران به تجسس در خانه پرداختند و در تحقیق از پدر قربانی متوجه شدند که این جنایت مسلحانه با انگیزه سرقت رخ داده است چرا که به‌گفته پدر مقتول دو شمعدان بزرگ قدیمی و گرانقیمت به ارزش 20میلیون تومان، یک عدد گیتار برقی، یک لپ‌تاپ و یک فرش قیمتی به همراه خودروی بی‌ام‌دبلیو مقتول به ارزش 300میلیون تومان نیز سرقت شده بود. از سوی دیگر با توجه به اینکه قفل درها سالم بود و هیچ‌گونه آثار درگیری میان مقتول و قاتل وجود نداشت فرضیه قتل از سوی یک آشنا مدنظر قرار گرفت.

ردپای یک دوست

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، زیرنظر قاضی شهریاری تحقیقات خود را روی دوستان و آشنایان قربانی متمرکز کردند. آنها متوجه شدند که یکی از دوستان مقتول به نام حسن از چندی پیش به‌صورت غیرقانونی یک سلاح کمری خریده و چندبار برای خود‌نمایی، اسلحه اش را در میان دوستانش به نمایش گذاشته است. از آنجا که احتمال داشت حسن در این جنایت دست داشته باشد مأموران راهی خانه وی شدند اما او همزمان با قتل دانیال، ناپدید شده بود. کارآگاهان وقتی متوجه شدند که حسن آخرین کسی بوده که همراه مقتول دیده شده است، اطمینان یافتند که جنایت توسط او صورت گرفته است. جست‌وجوها برای دستگیری وی ادامه یافت تا اینکه مخفیگاه او در خیابان دامپزشکی شناسایی و مأموران موفق شدند شش دی ماه، این مرد را دستگیر کنند.با کشف تعدادی از لوازم به سرقت رفته از خانه مقتول در مخفیگاه حسن، وی به جنایت اعتراف کرد.

بازسازی صحنه قتل

متهم در بازجویی‌ها گفت که بعد از قتل دانیال و سرقت خودروی وی، این خودرو را حوالی میدان جمهوری پارک کرده است که کارآگاهان موفق به کشف آن شدند. این پسر 23ساله در ادامه به بازسازی صحنه قتل پرداخت و گفت: در حدود هفت یا هشت‌ماه پیش بود که با دانیال (مقتول) آشنا شدم. به‌خاطر وضعیت خوب مالی و موقعیت اقتصادی‌اش به او حسادت می‌کردم و همیشه احساس می‌کردم که مرا تحقیر می‌کند. همین موضوع باعث شده بود که نقشه قتل او را طراحی کنم. وی ادامه داد: در حدود یک‌ماه پیش یک اسلحه خریدم و روز حادثه به خانه دانیال رفتم تا نقشه‌ام را عملی کنم.

آن روز همراه او سوار خودروی بی‌ام دبلیوی وی شدیم تا به پمپ بنزین برویم. بعد از اینکه بنزین زدیم به خانه او برگشتیم. بعد از خوردن غذا، جلوی آیینه رفتم و وقتی دیدم که وی پشتش به من است، اسلحه را برداشتم و از پشت سر به دانیال شلیک کردم. بعد از قتل، مقداری لوازم به همراه خودروی گرانقیمت مقتول را به سرقت بردم تا وانمود کنم که جنایت با انگیزه سرقت رخ داده است. پس از آن در خانه یکی از دوستانم مخفی شدم و فرشی را که دزدیده بودم فروختم، تا اینکه از سوی پلیس دستگیر شدم.سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهم و بازسازی صحنه جنایت، برای وی قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 195927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز