یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه حوادث: شش مرد که در جریان جنایتی خونین مردی را به بیابان‌های اطراف تهران کشانده و بعد از قتل وی، جسدش را به آتش کشیده بودند، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

سوم دی‌ماه سال گذشته با ناپدیدشدن مرموز مردی در یکی از شهرک‌های اطراف تهران، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از او آغاز شد. با گذشت چند روز از ناپدیدشدن این مرد مشخص شد وی آخرین بار برای دیدن یکی از دوستانش به نام مراد از خانه خارج شده و پس از آن دیگر کسی او را ندیده است. با دستگیری مراد، او به جنایت اعتراف کرد و گفت: مدتی بود که با مقتول اختلاف داشتم، چرا که او اقدام به پخش کردن عکس‌های خصوصی همسرم بین دوستان و آشنایانش کرده بود؛ به همین دلیل با دو نفر از اقوام همسرم و سه نفر از دوستانم نقشه قتل او را کشیدیم. وی ادامه داد:

شب حادثه به بهانه اینکه در بیابان گنجی نهفته است، مقتول را به آنجا بردیم و او را به قتل رساندیم. با اعترافات مراد، پنج همدست او یکی بعد از دیگری دستگیر شدند و در این میان یکی از آنها به نام فرشید به‌عنوان عامل اصلی قتل شناخته شد. با صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز متهمان در شعبه 74دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در این میان فرشید به‌عنوان متهم ردیف اول گفت: آن شب من با مقتول تماس گرفتم و به بهانه پیدا کردن گنج، او را به بیابان بردم. نقشه مان این بود که من او را سرگرم کنم تا بقیه برسند و همگی او را به قتل برسانیم اما مقتول هنگام کندن زمین مشکوک و با من درگیر شد. من هم او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و با بقیه، جسدش را به آتش کشیدیم. اعترافات متهم ردیف اول در حالی بیان می‌شد که بقیه متهمان وقتی در جایگاه قرار گرفتند، اتهامات خود مبنی بر معاونت در قتل یا مشارکت در جنایت را رد کردند و مدعی شدند که در جنایت نقشی نداشته و حتی از آن خبر نداشته‌اند. بعد از پایان دفاعیات متهمان، ختم جلسه اعلام شد و قاضی عبداللهی و چهار قاضی مستشار دادگاه برای صدور رأی وارد شور شدند.

کد خبر 196216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز