سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی ابهامات مطرح شده پیرامون پیشرفت هسته‌ای ایران گفت: هم اکنون بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نطنز هستند و گزارش آنها، رفع‌کننده برخی ابهامات احتمالی در این زمینه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه 26 فروردین در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد: بازرسان آژانس بر اساس آخرین تحولات هسته‌ای ایران گزارش خود را تنظیم و به آقای محمد البرادعی ارایه می‌کنند تا وی نیز در جریان این تحولات قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر "نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا رسما درخواست سفر به تهران و مذاکره با مقامات ایرانی را مطرح کند آیا تهران آن را بررسی خواهد کرد؟"، گفت: اگر درخواستی ارایه شود، بموقع مورد بررسی قرار می دهیم.

حسینی درعین حال افزود: در این زمینه هر از گاهی مطالبی مطرح می‌شود، دفتر نانسی پلوسی نیز خبرهای مربوط به اعلام آمادگی وی برای سفر به تهران را رد کرده است و الان خبر موثقی در این زمینه نیست که بتوان درباره آن اظهار نظر کرد.

حسینی در خصوص خبر حراج سفارت آمریکا در تهران نیز گفت: ما هیچ گزارش رسمی و موثقی از مراکز رسمی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نظر در این زمینه را به تصمیم دستگاه قضایی موکول کرد.

حسینی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاریخ سفر "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل به تهران نیز گفت که تاریخ قطعی این سفر هنوز تعیین نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست مطبوعاتی همچنین خبر داد که قرار است مدیرعامل شرکت طرف روس که در حال تکمیل نیروگاه بوشهر است طی روزهای آینده به تهران سفر کند.

حسینی در مورد ادامه بازداشت ماموران ایرانی در اربیل عراق توسط آمریکاییها گفت: امیدواریم که مسوولان آمریکایی دست از لجاجت بردارند و هر چه سریعتر آنان را آزاد کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اجلاس همسایگان عراق نیز گفت: اولویت ما برگزاری اجلاس همسایگان عراق به‌علاوه مصر و بحرین در بغداد است و رایزنی در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 19636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز