همشهری آنلاین: مسابقات جهانی فوتبال‌دستی فرانسه که در شهر نانت جریان داشت، یکشنبه شب (17 دی) به اتمام رسید و ایران به عنوان تنها نماینده آسیا صاحب یک مدال برنز، یک عنوان چهارمی و دو مقام پنجمی دنیا شد.

فوتبال دستی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، نتایج کسب شده توسط ورزشکاران و تیم‌های اعزامی کشورمان به این شرح است:

پیشکسوتان:

در رقابت‌های انفرادی رده پیشکسوتان، "حسین رعیت‌زاده" نمایش قدرتمندی از خود ارائه داد و توانست صاحب مدال برنز شود و همانند دوره قبل به مقام سوم جهان دست یابد.

در مسابقات انفرادی این رده، "دیوید ویک" از آمریکا به مقام نخست دست یافت و "اولریش استوپل" از آلمان به مقام دوم رسید.
ضمنا منصور زیدی مقام 27 دنیا را کسب کرد. در مسابقات انفرادی رده پیشکسوتان، 29 ورزشکار حضور داشتند.

در پیکارهای دو نفره پیشکسوتان هم تیم "منصور زیدی" و "هوتن مطیعی" عنوان پنجم را کسب کرد و تیم "حسین رعیت‌زاده" و "باقر شاهین‌مهر" نهم شد. در این مسابقات که 23 تیم حضور داشتند تیم‌های بلژیک، آلمان و آمریکا به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

همچنین در قسمت تیمی، تیم پیشکسوتان کشورمان درخشان ظاهر شد و در بین 10 تیم به مقام چهارم جهان رسید. تیم‌های بلژیک، آمریکا و استرالیا در مسابقات تیمی به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

کسب مدال برنز در بخش انفرادی و چهارمی در تیمی پیشکسوتان، آن هم در برابر رقبای درجه اول اروپایی و جهانی، موفقیت‌هایی ارزشمند به شمار می آید.

بانوان:

تیم ملی کشورمان که در رده بانوان برای نخستین بار حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کرد، در بخش تیمی به مقام نهم دنیا رسید.

در مسابقات تیمی بانوان، آلمان، اتریش و فرانسه اول تا سوم شدند.

در رده انفرادی بانوان، شکیبا زیدی موفق شد با ارایه بازی‌های چشمگیر به مرحله دوم برسد و در نهایت مقام هفدهم جهان را به دست آورد.

در این رقابت‌ها، "کاترینا آتاناسوا" از بلغارستان اول شد و ورزشکاران آلمان و دانمارک به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
همچنین خانم مریم پارسا عنوان سی و هشتم دنیا را به دست آورد.

شایان ذکر است در بخش تیمی بانوان جهان، 12 تیم و در رقابت‌های انفرادی 39 ورزشکار حضور داشتند.

در قسمت دو نفره بانوان هم که 30 تیم حضور داشتند، تیم‌های اتریش، دانمارک و فرانسه به مقام‌های اول تا سوم رسیدند. تیم "شکیبا زیدی" و "گلشن چمنی" و تیم "مرجان زیدی" و "مریم پارسا" در این مسابقات عنوان هفدهم دنیا را در بین 30 تیم جهان به دست آورند.

همچنین در رده تیمی بخش بانوان 12 تیم حضور داشتند که تیم کشورمان عنوان نهم را از آن خود کرد. تیم‌های آلمان، اتریش و فرانسه به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

آقایان:

در رقابت‌های تیمی آقایان 16 تیم حضور داشتند که تیم ملی کشورمان عنوان پنجم دنیا را کسب و مقام قبلی دوره پیش را تکرار کرد.

در این مسابقات تیم‌های فرانسه، آمریکا و بلژیک اول تا سوم شدند.

همچنین در قسمت دو نفره، تیم "پوریا شیخ‌الاسلامی" و "وحید چایچی" و تیم "مرتضی دویران" و "عبدالله ذوالفقاری"به مقام 17 جهان رسیدند، و تیم‌های لوکزامبورگ، اتریش و فرانسه اول تا سوم شدند. در مسابقات دو نفره رده آقایان، 48 تیم حضور داشتند.

در رقابت‌های انفرادی "کوین هونداستروفر" از اتریش به مقام نخست رسید و ورزشکاران بلژیک و بریتانیا به ترتیب دوم و سوم شدند.

"مرتضی دویران"، "عبدالله ذوالفقاری" و "علی شیرمحمدی" در مسابقات انفرادی به ترتیب رده‌های 17، 38 و 48 جهان را به خود اختصاص دادند. در رقابت‌های بخش انفرادی، 68 بازیکن حضور داشتند.

معلولین:

در رقابت‌های معلولین 15 بازیکن حضور داشتند که "اسحاق برهازه" و "محمد حسین یوسفی" از کشورمان به مقام نهم انفرادی رسیدند.

در این مسابقات "فرانچسکو بونانو" از ایتالیا قهرمان شد و ورزشکاران آلمان و ایتالیا عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

 

کد خبر 197226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز