همشهری آنلاین: افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، امروز، دوم بهمن‌ماه در مجموعه سعدآباد برگزار ‌شد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی امروز دوشنبه، دوم بهمن‌ماه، با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وابستگان نظامی کشورهای اسلامی در تالار حافظیه مجموعه سعدآباد برگزار ‌شد.

بنابر این گزارش، این مراسم با اجرای برنامه قرآن در صحنه توسط دانشجویان افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) آغاز شد، سپس آیاتی از قرآن کریم توسط حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان تلاوت شد.

در ادامه این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد، سپس سردار محمدعلی آسودی، دبیر ستاد عالی اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی ضمن بیان خیرمقدم به حاضران در این مراسم طی سخنانی گفت: 48 دعوت‌نامه از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عالی‌ترین مقامات نظامی کشورهای اسلامی ارسال شده است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد 16 کشور پاسخ دادند که به دلیل ممنوعیت قانون اساسی در کشورشان نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، همچنین شش کشور به دلیل جنگ و درگیری نتواستند در این مسابقات حضور یابند و 10 کشور نیز پاسخی ندادند.

دبیر ستاد عالی این دوره از مسابقات اظهار کرد: از 48 کشور دعوت شده، 15 کشور برای شرکت در این مسابقات پاسخ مثبت داده‌اند و با ایران 16 کشور می‌شوند و در مجموع این مسابقات با حضور 65 نفر قاری و حافظ قرآن کریم برگزار خواهد شد.

سردار آسودی تصریح کرد: در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی چهار داور خارجی از کشورهای اندونزی، مصر، مالزی و عراق و هشت داور از جمهوری اسلامی ایران امر قضاوت را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات روز پنجشنبه، پنجم بهمن‌ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود و در این مراسم نفرات برتر و منتخب مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی معرفی خواهند شد.

در ادامه این مراسم بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توجه به قرآن کریم پخش شد، سپس گروه هم‌خوانی و تواشیح «ذکر» از شهر تهران دو برنامه قرآنی اجرا کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه محمدمهدی حق‌گویان، حافظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه قرآنی پرداخت و حاضران به ویژه مهمانان خارجی در این برنامه مشارکت کردند، سپس حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد لزوم توجه به قرآن کریم در نیروهای مسلح کشورهای اسلامی سخنانی ایراد کرد.

در ادامه این برنامه سردار پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: بی‌تردید امروز و در عصر هجوم سازمان یافته اندیشه‌های الحادی و فاسد به حریم کشورهای اسلامی بیش از هر موقع نیازمند به آموزه‌های قرآن کریم هستیم و باید به تکریم مفاهیم بلند باورهای مقدس اسلام بپردازیم.

وی در ادامه افزود: در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، سلطه‌گران با ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای می‌خواهند تا روح مسلمانان را تسخیر کنند و بذر کینه و فساد در آن بکارند تا محصولی از تردید و انحراف به دست آورند و باید در این راه با تمسک به قرآن کریم از این راه عبور کنیم.

در پایان این مراسم احمد مهاجر، داور اعزامی از کشور اندونزی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد، همچنین مسابقات از ساعت 15 امروز به طور رسمی آغاز خواهد شد.

یادآوری می‌شود، این مسابقات در دو بخش قرائت قرآن کریم و حفظ که شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 15 جزء و حفظ کل قرآن کریم است، برگزار می‌شود.

کد خبر 198574
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز