سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه سیاسی: در حالی که بار دیگر سخنگوی دولت تصریح کرد ساعت رسمی کشور در سال جاری تغییر نمی‌کند و در مجلس طرح تغییر ساعت در کمیسیون‌های مربوطه همچنان به صورت خارج از نوبت در حال بررسی است؛ حسن سبحانی و محمد میرمحمدی دو تن از نمایندگان مجلس طرح جدیدی را در این خصوص ارائه کردند.

این طرح که با عنوان اصلاح ماده 121 قانون برنامه سوم تنفیذی در ماده 20 قانون برنامه چهارم برای جایگزینی طرح تغییر ساعت رسمی کشور ارائه شده است، براساس ماده واحده آن دولت موظف است ساعت کار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 160 این قانون و همچنین ساعات کار اصناف، کارخانه‌ها و صنایع را سالانه در دو نوبت برای شش ماه اول و شش ماه دوم هر سال تعیین و برای اجرا ابلاغ کند.

همچنین براساس تبصره یک این طرح آیین‌نامه تغییر ساعت کار اصناف در ایام سال به ویژه در فصل اوج مصرف برق توسط وزارت بازرگانی با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و کشور تهیه می‌شود.

برنامه ساعات کار کارخانه‌ها و صنایع توسط وزارتخانه‌های ذیربط به نحوی که مصرف برق و انرژی در ماه‌هایی که دارای حداکثر مصرف هستند، کاهش یابد و سیاست‌های تشویقی برای مصرف‌کنندگان در غیر ساعت اوج مصرف اعمال گردد.

در همین زمینه محمد خوش‌چهره از طراحان طرح دوفوریتی تغییر ساعت در واکنش به اظهارات اخیر محمدرضا باهنر در مورد ساعت رسمی گفت: درست نیست که در این خصوص گفته شود مجلس کوتاه آمده است.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه خوشحال نیستیم که انرژی مجلس به جای صرف در امور مورد توجه مردم مانند بحث مسکن و ... صرف تغییر ساعت رسمی کشور شود.

تذکرات کتبی

یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد در تذکری به وزیر خارجه بر ضرورت پیشنهاد و برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی در ایران جهت اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با توطئه آمریکا در ایجاد جنگ بین شیعه و سنی بر تلاش برای ایجاد انسجام اسلامی تاکید کرد.

20 تن از نمایندگان هم در تذکری به وزیر بازرگانی از وی خواستند به افزایش بی‌رویه و غیراصولی قیمت اقلام مختلف  غذایی، بهداشتی و شوینده‌ها و دیگر اقلام مصرفی رسیدگی کند.

دیدارهای نمایندگان

جمعی از نمایندگان مجلس ظهر روز چهارشنبه به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌روند.

قبل از این دیدار نیز نمایندگان دیشب به دیدار هاشمی شاهرودی رفتند تا در نشستی صمیمی راههای نزدیکی بیشتر قوه قضاییه و مجلس را به بحث بنشینند. نمایندگان هفته گذشته نیز به دیدار نوروزی احمدی‌نژاد رفتند.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 38 تن از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه شد.

اعلام اخبار مربوط به استیضاح فرشیدی توسط مخبر فراکسیون وفاق و کارآمدی نشان می‌دهد که عامل اصلی این استیضاح، اعضای این فراکسیون هستند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه استمرار ضعف‌ها و نابسامانی‌های مدیریتی به مؤلفه‌های اتحاد ملی آسیب وارد می‌کند، استیضاح فرشیدی را از مصادیق بارز تحکیم انسجام و اتحاد ملی و انسجام قوه مقننه دانست.

اما احمد توکلی که خیلی‌ها او را یکی از پشتیبانان اصلی فرشیدی می‌دانند، استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مفید ندانست ولی در عین حال گفت: از تمامی اقدامات وزارت آموزش و پرورش دفاع نمی‌کنم.

توکلی با تاکید بر اینکه باید اصل بر ثبات مدیریت قرار بگیرد، افزود: در موضوع تغییر مدیران یا باید خطا یا ضعف فاحشی مشاهده شود و یا برای آن جانشین خیلی برجسته‌ای داشته باشیم و با همین استدلال برکناری وزیر نفت را هم نمی‌پسندم.

در عین حال حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: این احتمال وجود دارد که اعلام وصول استیضاح فرشیدی تا 16 اردیبهشت یعنی پس از روز معلم به تعویق بیفتد.

مخالفت با استانی شدن انتخابات مجلس

مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مخالفت این کمیسیون با طرح استانی شدن انتخابات مجلس که از دوره مجلس ششم مطرح بود، خبر داد.

کاظم جلالی با اشاره به نشست عصر سه‌شنبه این کمیسیون، اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجددا در جلسه کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ایرادات آن شورا، با اکثریت آرای مخالف رد شد.

طرح تجمیع انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف، اختیارات و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از دیگر دستورات نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که ادامه رسیدگی به آنها، به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

ساعت رسمی امسال تغییری نمی‌کند

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت پیش‌بینی کرد که امسال ساعت رسمی کشور تغییر نکند.

غلامحسین الهام که در نخستین جلسه مطبوعاتی خود در سال جدید با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به این نکته که فعلاً مجلس تصمیم جدیدی در این زمینه نگرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که فرصتی برای تغییر ساعت رسمی نباشد.

او تأکید کرد که نظر کارشناسی دولت در این زمینه مبنی بر تغییر نکردن ساعت، عوض نشده‌است.

کد خبر 19875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز