گروه سیاسی: یادواره شهدا و رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار میراحمدی معاون پشتیبانی و آماد وزارت دفاع، سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور، سردار داوود غیاثی‌راد مدیرکل روابط عمومی بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، مصطفی چمران رئیس شورای شهر استان تهران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آحاد مردم برگزار شد.

شهیدان

به گزارش خبرنگار همشهری، این مراسم عصر دیروز در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، مراسمی که بانی اصلی آن مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه‌ سوسنگرد و بنیاد شهید چمران بود که تأکید دارد تاکنون موفق به استخراج نام 400شهید و 300رزمنده جنگ‌های نامنظم شده است و دیروز از خانواده‌های همین شهدا و رزمندگان دعوت به عمل آورده بود. در همین یادواره بود که مهدی چمران با بیان اینکه «نطفه ستاد جنگ‌های نامنظم در منزل امام(ره) شکل گرفت و فردای تشکیل این ستاد ۷۵ نفر از رزمندگان به جبهه‌های جنگ اعزام شدند»، گفت:

شهید چمران به اتفاق مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای‌عالی دفاع بودند، به اذن حضرت امام و به اتفاق حدود 75نفر در روز هفتم مهرماه سال59 به اهواز رفتند و پس از استقرار نیروها برنامه‌ریزی برای مقابله با حملات دشمن را آغاز کردند. این نیروها خطی به موازات 120کیلومتر را برای پدافند در مقابل نیروهای بعثی در دست داشتند. چمران با اشاره به ساخت برخی سلاح‌ها با مدیریت شهید چمران در آن دوران، گفت:

«خمپاره 60» و «موشک پرتابی» ازجمله این سلاح‌ها بودند. بنابراین علاوه بر مردمی‌بودن ستاد جنگ‌های نامنظم، باید تخصص را نیز به ویژگی‌های اعضای این ستاد اضافه کنیم. مردم نیز به‌عنوان پشتیبانی‌کننده اصلی ستاد از هیچ کمکی دریغ نکردند. وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: شهید چمران طرح نظامی و دفاعی جدیدی را پایه‌گذاری کرد که این طرح در طول سال‌های جنگ تحمیلی به‌کار گرفته شد. از سوی دیگر نام ستاد جنگ‌های نامنظم لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت. رئیس شورای شهر تهران با اشاره با حضور اقشار مختلف مردم در ستاد جنگ‌های نامنظم گفت: امروزه هم اگر مردم و مسئولان با هم متحد باشند دشمن هر قدر هم قوی باشد آن را شکست خواهیم داد. این تجربه‌ ستاد جنگ‌های نامنظم است. بنابراین باید با تبعیت از ولایت در راه تحقق هرچه بهتر اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش کنیم.

کد خبر 198863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز