شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

گروه شهرستان‌ها: گویا سرانجام قرار است انتظار چند وقت اخیر شهروندان کلانشهرها به پایان برسد و رنگ خاکستری از آسمان بسیاری از شهرها زدوده شده و با ورود سامانه بارشی جدید، طی روزهای آینده بارش‌ باران و برف آغاز ‌‌شود.

بر این اساس بعدازظهر امروز دامنه‌های مرکزی زاگرس، برخی مناطق مرکز و شمال‌شرق کشور بارش پراکنده داشته ولی به‌تدریج این موج از کشور خارج می‌شود. این در حالی است که از بعدازظهر روز یکشنبه با ورود یک‌سامانه بارشی به کشور در شمال‌غرب، غرب و به‌تدریج روز دوشنبه در نواحی جنوب‌غرب، دامنه‌های زاگرس و سواحل شمالی کشور ابرناکی، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف آغاز می‌شود.

دامنه فعالیت این سامانه بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه کل نیمه‌غربی و شمالی کشور را فرا می‌گیرد و موجب ابرناکی، بارش باران و برف، وزش باد و کاهش محسوس دما در این مناطق می‌شود. پیش‌بینی می‌شود از نخستین ساعات امروز به‌طور موقت بارش باران، وزش باد و کاهش دما ابتدا در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان رخ دهد و سپس این بارش‌ها به استان‌های همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم برسد.

کد خبر 198989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز