همشهری آنلاین: وقوع دو درگیری میان اعضای باند‌های تبهکار مواد مخدر در ریو د ژانیرو 19 کشته بر جای گذاشت.

به نوشته ال موندو، پس از وقوع این درگیری‌ها اوضاع همچنان ناآرام گزارش شده و نیرو‌های مسلح برای انجام اقداماتی جهت برقراری نظم در حال رایزنی هستند.

در جریان یکی از این درگیری‌ها که میان دو گرو‌های قاچاق مواد مخدر در یکی از مناطق مرکزی شهر رخ داد، 13 نفر کشته شدند.این درگیری چند ساعت پس از حادثه تبادل آتش میان نیرو‌های پلیس و فروشندگان مواد مخدر که در محله‌ای در غرب ریو د ژانیرو رخ داد.این حادثه نیز6 کشته بر جای گذاشت.

ریو دژانیرو (دومین شهر بزرگ برزیل پس از سائو پائولو و پایتخت سابق برزیل) به دلیل وقوع درگیری‌های مکرر میان گروه‌های موادمخدر و قاچاقچیان این مواد افیونی به یکی از ناامن ترین شهر‌های برزیل بدل شده است.

تا کنون مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به عهده شبه نظامیان بوده است ، اما طبق آنچه که وزارت دادگستری برزیل اعلام کرده است، قریب به 5 هزار و 600 نیروی ویژه طی  هفته آینده و روز‌های پایانی ماه مه جهت کمک به مبارزه با باند‌های تبهکار به ریو اعزام می‌شوند.در حال حاضر تنها 400 نفر از نیرو‌های ویژه پلیس در شهر ریو انجام وظیفه می‌کنند.

این در حالی است که خشونت‌ها در ریو دژانیرو قابل مهار به نظر نمی‌رسندآمارها نیز تا حدودی گواه این مدعاست.براساس این آمار‌ها تا کنون هزار نفر بر اثر دریگیری‌های در ریو د ژانیرو کشته شده‌اند.

کد خبر 19905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز