شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: درگیری مسلحانه و شورش در یکی از زندان‌های ونزوئلا مرگ 54 زندانی، زندانبان و کارگران خدماتی را به‌دنبال داشت.

حوادث خارجی

این درگیری روز جمعه و زمانی شروع شد که اخباری مبنی بر اینکه بازرسان قصد دارند برای ضبط سلاح‌های احتمالی زندانیان اقدام به بازرسی داخل سلول‌ها کنند، منتشر شد. به‌دنبال این ماجرا درگیری بین زندانیان و زندانبانان شروع شد و در چشم بر هم زدنی شورش بزرگی در داخل زندان به وقوع پیوست.

به گزارش رویترز، 54 نفر در جریان این درگیری وحشتناک در زندان مرکزی شهر بارکویزمتو کشته شدند و دست‌کم90 نفر نیز مجروح شدند. روز گذشته شبکه‌های مختلف تلویزیونی در ونزوئلا تصاویری را نشان می‌دادند که در آنها خانواده‌های زندانیان زندان مذکور، درحالی‌که اشک می‌ریختند در خارج از ساختمان زندان منتظر شنیدن خبری از اعضای خانواده‌شان بودند.

در جریان این درگیری خونین زندانیان با ارتش ونزوئلا که تلاش می‌کردند درگیری‌ها را آرام کنند، وارد نزاع شدند و این درگیری رفته رفته به نزاع بین زندانیان برای به‌دست گرفتن کنترل زندان تبدیل شد. مسئولان یک بیمارستان در جنوب غربی ونزوئلا تأیید کرده‌اند که آنها برای امدادرسانی به زندان اوریبانا در بارکویزمتو فرستاده شده‌اند و ده‌ها مجروح را که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بودند، مداوا کرده‌اند. به گفته مقامات، دست‌کم 90نفر در جریان این درگیری هدف اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده بودند.

کد خبر 199098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز