گروه حوادث: زندانی آمریکایی که به اتهام قتل به حبس سنگین محکوم شده بود پس از آنکه با اشتباه قاضی دادگاه از زندان رهایی یافت، از سوی مأموران دستگیر شد.

متهم

این مرد 44ساله که استیون رابینز نام دارد، چند سال پیش به اتهام ارتکاب قتل در ایالت ایندیانا دستگیر شد و دادگاه حکم داد که او باید 60سال از عمرش را در زندان سپری کند. مرد جنایتکار به زندان انتقال یافت اما به‌خاطر پرونده‌ای که درخصوص مواد‌مخدر داشت، سه‌شنبه گذشته با یک تیم اسکورت‌کننده از ایندیانا به شیکاگو انتقال یافت تا مقابل قاضی قرار بگیرد.

پس از تشکیل جلسه دادگاه درخصوص اتهام قاچاق کوکائین از سوی این مرد، وی با دستور قاضی به زندان شیکاگو انتقال یافت تا درباره پرونده‌اش تصمیم‌گیری شود، اما تنها چند ساعت بعد از انتقال استیون به زندان، اتفاق عجیبی افتاد. مسئولان زندان وقتی حکم آزادی وی را دریافت کردند، اقدامات لازم در این خصوص را انجام دادند و به این ترتیب مرد جنایتکار به جای انتقال به زندان ایندیانا و گذراندن بقیه دوران حبسش، از زندان آزاد شد؛

اتفاقی که حتی خود او را هم شگفت زده کرده بود اما با این حال استیون به محض آزادی از زندان، ناپدید شد. چند ساعت بعد وقتی خبر آزادی این مرد جنایتکار به گوش مأموران اسکورت رسید و قضات دادگاه در جریان این اشتباه بزرگ قرار گرفتند، دستور بازداشت مرد جنایتکار صادر شد. خبر آزادی استیون مثل بمب در همه جای دنیا پیچید و هیچ‌کس باورش نمی‌شد چنین اشتباهی باعث آزادی مردی شود که به راحتی دست به جنایت زده بود. مأموران بی‌آنکه درخصوص آزادی این مرد خطرناک هشدار دهند، تحقیقات برای دستگیری دوباره وی را شروع کردند؛

اتفاقی که بعد از ظهر جمعه رخ داد و آنها در بررسی‌های گسترده توانستند استیون را در چند کیلومتری زندان شیکاگو ردگیری و دستگیر کنند. مرد جنایتکار وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت بدون هیچ مقاومتی تسلیم شد و برای گذراندن بقیه دوران محکومیتش به ایندیانا انتقال یافت. گرچه جنجال آزادی اشتباهی یک قاتل خطرناک از زندان با دستگیری او تا حدودی کاهش یافته اما در حال حاضر تحقیقات برای مشخص‌شدن این موضوع که چطور دستور آزادی این مرد صادر شده، آغاز شده است.

کد خبر 199840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز