چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: سخنگوی دولت می‌گوید که هنوز میزان و نحوه پرداخت کمک‌های معیشتی شب‌عید مشخص نشده است.

به گزارش همشهری، غلامحسین الهام در حالی از معلوم‌نبودن ارقام مذکور خبر داده که طی روزهای گذشته برخی نمایندگان این رقم را به‌طور کلی 5600میلیارد تومان عنوان کرده بودند. از سوی دیگر رئیس‌جمهور در هفته‌ای که گذشت تأکید کرد که پرداخت‌های شب عید به‌صورت نقدی خواهد بود.

بر این اساس، برآوردها نشان می‌داد که به هر خانوار چهارنفره به‌طور متوسط 360 تا 416هزار تومان تعلق خواهد گرفت. با وجود این، لغو جلسه شب گذشته دولت و مجلس همه‌‌چیز را در این‌باره به جلسه هفته آینده موکول کرد؛ جلسه‌ای که به گفته الهام طی آن به‌احتمال زیاد میزان کمک نقدی به مردم که قرار است تا پیش از عید در اختیار آنها قرار بگیرد، مشخص خواهد شد. او تصریح کرد: هنوز میزان و نحوه پرداخت این کمک‌ها به درستی مشخص نشده است.

مردم نگران گرانی

اما و اگرهای جدید درباره کمک‌های شب عید در حالی شنیده می‌شود که تماس‌های مردمی حاکی از دور جدید افزایش قیمت‌ها همزمان با وعده‌های اعلام شده است. در همین رابطه سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرنگار ما گفت: نظر مجلس بر این است که کمک‌های مذکور به‌صورت بسته‌های کالایی صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از افزایش نقدینگی و تشدید تقاضا - که منجر به افزایش تورم خواهد شد - تولید داخلی نیز رونق بگیرد.

جعفر قادری، یکی دیگر از اعضای این کمیسیون هم تأکید کرد که باید بخش قابل توجهی از این کمک‌ها به پیمانکاران داده شود تا از این طریق کارگرانی که چندین‌ماه است حقوق نگرفته‌اند، به حق و حقوق خود برسند. در هر صورت به گفته بهارستان‌نشینان، هیچ اقدامی در این رابطه بدون مصوبه مجلس قابل اجرا نخواهد بود و این امر مصوبات جلسات مشترک را نیز دربرمی‌گیرد.

کد خبر 199598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز